Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Competition Policy for European “Digital (End) Consumers” in a Digitalized Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F22%3A10444404" target="_blank" >RIV/00216208:11220/22:10444404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Competition Policy for European “Digital (End) Consumers” in a Digitalized Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The major elements of the paper consist of finding answers on following questions: Why is competition policy important for the European consumers regardless of whether it is the digital world or not? What are the threats to competition in the digital economy and how are digital (end) consumers affected? What are the European Commission and national competition authorities doing to defend competition and consumers in the digital world? Following the first part, examples of recent cases are given, including ongoing investigations in the Apple cases, Facebook, Amazon, and several Google cases. The final part of the paper is dedicated to the regulatory role, namely of future Digital Markets Act (DMA) and the Digital Services Act (DSA), for competition enforcement.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Competition Policy for European “Digital (End) Consumers” in a Digitalized Society

  • Popis výsledku anglicky

    The major elements of the paper consist of finding answers on following questions: Why is competition policy important for the European consumers regardless of whether it is the digital world or not? What are the threats to competition in the digital economy and how are digital (end) consumers affected? What are the European Commission and national competition authorities doing to defend competition and consumers in the digital world? Following the first part, examples of recent cases are given, including ongoing investigations in the Apple cases, Facebook, Amazon, and several Google cases. The final part of the paper is dedicated to the regulatory role, namely of future Digital Markets Act (DMA) and the Digital Services Act (DSA), for competition enforcement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EU Antitrust: Hot Topics &amp; Next Steps

  • ISBN

    978-80-7630-021-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    452-465

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Law

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku