The Importance of Competition Policy for European “Digital (End) Consumers” in a Digitalized Society
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F22%3A10444404" target="_blank" >RIV/00216208:11220/22:10444404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Importance of Competition Policy for European “Digital (End) Consumers” in a Digitalized Society
Popis výsledku v původním jazyce
The major elements of the paper consist of finding answers on following questions: Why is competition policy important for the European consumers regardless of whether it is the digital world or not? What are the threats to competition in the digital economy and how are digital (end) consumers affected? What are the European Commission and national competition authorities doing to defend competition and consumers in the digital world? Following the first part, examples of recent cases are given, including ongoing investigations in the Apple cases, Facebook, Amazon, and several Google cases. The final part of the paper is dedicated to the regulatory role, namely of future Digital Markets Act (DMA) and the Digital Services Act (DSA), for competition enforcement.
Název v anglickém jazyce
The Importance of Competition Policy for European “Digital (End) Consumers” in a Digitalized Society
Popis výsledku anglicky
The major elements of the paper consist of finding answers on following questions: Why is competition policy important for the European consumers regardless of whether it is the digital world or not? What are the threats to competition in the digital economy and how are digital (end) consumers affected? What are the European Commission and national competition authorities doing to defend competition and consumers in the digital world? Following the first part, examples of recent cases are given, including ongoing investigations in the Apple cases, Facebook, Amazon, and several Google cases. The final part of the paper is dedicated to the regulatory role, namely of future Digital Markets Act (DMA) and the Digital Services Act (DSA), for competition enforcement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EU Antitrust: Hot Topics & Next Steps
ISBN
978-80-7630-021-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
452-465
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Law
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
24. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—