Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Platforms and Protocols: can Competition Law Help the Decentralisation of Social Media Platforms?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F22%3A10444393" target="_blank" >RIV/00216208:11220/22:10444393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Platforms and Protocols: can Competition Law Help the Decentralisation of Social Media Platforms?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media platforms have been criticised for their approach in moderating harmful content online and their power over online speech. It has been suggested that one solution could lie in opening platforms to a new layer of services that would provide better content moderation and user experience. Such efforts have already started, with one spearheaded by Twitter itself. The paper discusses whether such efforts correspond to the goals of EU competition law and whether the current competition toolbox could be used to achieve such de-centralisation. Following the Competition for the Digital Era strategy, it discusses the opening of social media platforms to a new type of services or turning current platforms into “protocols” with corresponding “applications”. It will also look at competition law as an aid in maintaining such proposed regimes. It will argue that the latter option may be feasible with current tools; conversely the former could require a bold reimagining of competition law as well as ex-ante regulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Platforms and Protocols: can Competition Law Help the Decentralisation of Social Media Platforms?

  • Popis výsledku anglicky

    Social media platforms have been criticised for their approach in moderating harmful content online and their power over online speech. It has been suggested that one solution could lie in opening platforms to a new layer of services that would provide better content moderation and user experience. Such efforts have already started, with one spearheaded by Twitter itself. The paper discusses whether such efforts correspond to the goals of EU competition law and whether the current competition toolbox could be used to achieve such de-centralisation. Following the Competition for the Digital Era strategy, it discusses the opening of social media platforms to a new type of services or turning current platforms into “protocols” with corresponding “applications”. It will also look at competition law as an aid in maintaining such proposed regimes. It will argue that the latter option may be feasible with current tools; conversely the former could require a bold reimagining of competition law as well as ex-ante regulation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EU Antitrust: Hot Topics &amp; Next Steps

  • ISBN

    978-80-7630-021-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    125-135

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Law

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku