Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak smí stát ovlivňovat výchovu dětí? Zaměření na funkci OSPODu a Veřejného ochránce práv v dětských domovech a výchovných ústavech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10477224" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10477224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak smí stát ovlivňovat výchovu dětí? Zaměření na funkci OSPODu a Veřejného ochránce práv v dětských domovech a výchovných ústavech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této práci se zaměřuji na to, jak může stát ovlivňovat výchovu dětí z dětských domovy a výchovných ústavů. V práci se podrobněji zaměřuji na orgán OSPOD, ombudsmana a převážně na možnost dětského ombudsmana a jejich roli a pravomoci ve vztahu k dětským domovům a výchovným ústavům. Dětské domovy a výchovné ústavy jsou nejen palčivé téma, ale taktéž je to problematika, která je často vytahována mezi aktuální témata v situacích, kdy se vyskytne nějaký případ a řeší se daná situace. Práva dětí v těchto ústavech se často řeší až v situaci, kdy k jejich porušení mohlo dojít. Toto se ukazuje v stanoviscích ombudsmana, kde řeší daný případ, zázemí dítěte, jeho chování, průběh přístupu daného zařízení, šetření ze strany OSPODu a poté stanovisko ombudsmana. Ve svém příspěvku se zaměřuji na pravomoci OSPODu v této oblasti, dále na fungování dětských domovů a výchovných zařízení, jak jsou stanoveny jejich pravomoci, jak do nich OSPOD zasahuje, smí zasahovat, popřípadě na to, kde je hranice pravomocí. Dále rozebírám funkci ombudsmana nynější a na možné zavedení dětského ombudsmana, jeho pravomoci a jak by tato funkce mohla ovlivnit děti v dětských domovech a výchovných ústavech. Jaké by bylo potenciální přerozdělení pravomocí, či spolupráce dětského ombudsmana a OSPODu a jak se to projeví na výchově dětí umístěných v takovýchto zařízeních. Při představování postu dětského ombudsmana se také zaměříuji na porovnání funkce

  • Název v anglickém jazyce

    How the State Can Influence the Upbringing of Children? Focus on the Role of Child Welfare Authorities and the Public Defender of Rights in Children's Homes and Educational Institutions

  • Popis výsledku anglicky

    In this work, I focus on how the state can influence the upbringing of children from children&apos;s homes and educational institutions. I delve into the role of the Child Welfare Authority (OSPOD), the Ombudsman, and particularly the potential for a Children&apos;s Ombudsman, along with their role and powers in relation to children&apos;s homes and educational institutions.Children&apos;s homes and educational institutions are not only a pressing issue but also a topic that often comes to the forefront in current discussions when a specific case arises and needs to be addressed. The rights of children in these institutions are frequently discussed only when a potential violation has occurred. This is reflected in the statements of the Ombudsman, who deals with the specific case, the child&apos;s background, their behavior, the approach of the institution, investigations by the Child Welfare Authority, and subsequently the Ombudsman&apos;s statement.In my contribution, I focus on the powers of the Child Welfare Authority in this area, the operation of children&apos;s homes and educational institutions, how their powers are defined, how the Child Welfare Authority intervenes or is allowed to intervene, and where the boundaries of these powers lie. I further discuss the current function of the Ombudsman and the potential introduction of a Children&apos;s Ombudsman, their powers, and how this role could affect children in children&apos;s homes and educational institutions. I consider what the potential redistribution of powers or cooperation between the Children&apos;s Ombudsman and the Child Welfare Authority might be and how it would manifest in the upbringing of children placed in such facilities. In presenting the position of the Children&apos;s Ombudsman, I also focus on comparing the function with other countries where it already exists.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kulturní války z pohledu ústavního práva

  • ISBN

    978-80-7502-720-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    152-159

  • Název nakladatele

    Leges

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Dolní Lomná

  • Datum konání akce

    24. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku