Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora odolnosti žáků v dětských domovech a v dětských domovech se školou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10492008" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10492008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eO6BPVFaif" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eO6BPVFaif</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora odolnosti žáků v dětských domovech a v dětských domovech se školou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika resilientního potenciálu výchovně-vzdělávacích institucí není z hlediska výzkumného zájmu tématikou, která by byla neprobádaná. Specifičnost prostředí zařízení pro výkon ústavní výchovy v souvislosti s resilienční perspektivou nám však, především na poli českého výchovně-vzdělávacího systému, otevírá nové obzory. Příspěvek si klade za cíl diskutovat význam resilienční perspektivy v dětských domovech a dětských domovech se školou a popsat možné zdroje podpory resilience klientů těchto zařízení, s nimiž je pracováno v každodenní výchovně-vzdělávací realitě. Autoři zde předkládají výsledky kvalitativního výzkumného šetření, realizovaného s cílem identifikovat a vyhodnotit konkrétní praktické způsoby podpory resilience u dětí ve věku povinné školní docházky, které v každodenním životě zařízení realizují dětské domovy a dětské domovy se školou ve výchově a vzdělávání svých klientů.

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting the Resiliency of Pupils in Institutional Care

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of the resilient potential of educational institutions is not an unexplored topic from the point of view of research interest. However, the specificity of the environment of institutions for the provision of institutional care in connection with the resilience perspective opens up new horizons for us, especially in the field of the Czech educational system. The article aims to discuss the importance of the resilience perspective in children&apos;s homes and children&apos;s homes with schools and to describe possible sources of support for the resilience of clients of these facilities, with whom work is carried out in everyday educational reality. The authors present here the results of a qualitative research study, carried out with the aim of identifying and evaluating specific practical ways of supporting resilience in children of compulsory school age, which are implemented by children&apos;s homes and children&apos;s homes with schools in the everyday life of the facilities in the upbringing and education of their clients.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    219-248

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus