Podpora odolnosti žáků v dětských domovech a v dětských domovech se školou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10492008" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10492008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eO6BPVFaif" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eO6BPVFaif</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora odolnosti žáků v dětských domovech a v dětských domovech se školou
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika resilientního potenciálu výchovně-vzdělávacích institucí není z hlediska výzkumného zájmu tématikou, která by byla neprobádaná. Specifičnost prostředí zařízení pro výkon ústavní výchovy v souvislosti s resilienční perspektivou nám však, především na poli českého výchovně-vzdělávacího systému, otevírá nové obzory. Příspěvek si klade za cíl diskutovat význam resilienční perspektivy v dětských domovech a dětských domovech se školou a popsat možné zdroje podpory resilience klientů těchto zařízení, s nimiž je pracováno v každodenní výchovně-vzdělávací realitě. Autoři zde předkládají výsledky kvalitativního výzkumného šetření, realizovaného s cílem identifikovat a vyhodnotit konkrétní praktické způsoby podpory resilience u dětí ve věku povinné školní docházky, které v každodenním životě zařízení realizují dětské domovy a dětské domovy se školou ve výchově a vzdělávání svých klientů.
Název v anglickém jazyce
Supporting the Resiliency of Pupils in Institutional Care
Popis výsledku anglicky
The issue of the resilient potential of educational institutions is not an unexplored topic from the point of view of research interest. However, the specificity of the environment of institutions for the provision of institutional care in connection with the resilience perspective opens up new horizons for us, especially in the field of the Czech educational system. The article aims to discuss the importance of the resilience perspective in children's homes and children's homes with schools and to describe possible sources of support for the resilience of clients of these facilities, with whom work is carried out in everyday educational reality. The authors present here the results of a qualitative research study, carried out with the aim of identifying and evaluating specific practical ways of supporting resilience in children of compulsory school age, which are implemented by children's homes and children's homes with schools in the everyday life of the facilities in the upbringing and education of their clients.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
219-248
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—