MOTIVOVANOST DETI Z DETSKEHO DOMOVA KE VZDELAVANI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416701" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416701 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kZnpOWwkJH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kZnpOWwkJH</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2020.9.2.1" target="_blank" >10.18355/PG.2020.9.2.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MOTIVOVANOST DETI Z DETSKEHO DOMOVA KE VZDELAVANI
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje institucionální péči v České republice s následným zaměřením na dětský domov a motivaci dětí vzdělávaných v rámci tohoto zařízení. Je představen historický přehled institucionální péče v České republice. Cílem je představit výzkumné šetření, které zjišťovalo, jak jsou děti vzdělávané v rámci dětského domova motivovány ke vzdělávání. Byla zvolena kvalitativní strategie, anamnestická studie s využitím metody rozhovoru (N=20). Výsledek ukazuje, že děti jsou nedostatečně motivovány ke vzdělávání dětským domovem i biologickou rodinou. S nízkou motivací souvisí výsledky studií, ze kterých vyplývá, že děti z dětského domova dosahují nejčastěji vzdělání na úrovni odborného učiliště.
Název v anglickém jazyce
THE MOTIVITY OF CHILDREN FROM A CHILDREN'S HOME TO EDUCATE EDUCATE
Popis výsledku anglicky
The paper describes institutional care in the Czech Republic with a subsequent focus on the children's home and the motivation of children educated in this facility. A historical overview of institutional care in the Czech Republic is presented. The aim is to present a research survey that found out how children educated in an children's homes are motivated to learn. A qualitative strategy was chosen, an anamnestic study using the interview method (N = 20). The result shows that children are insufficiently motivated to learn by the children's home and the biological family. The results of studies are related to low motivation, which show that children from a children's home most often receive education at the level of a vocational school.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
94-105
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—