Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOTIVOVANOST DETI Z DETSKEHO DOMOVA KE VZDELAVANI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416701" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416701 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kZnpOWwkJH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kZnpOWwkJH</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2020.9.2.1" target="_blank" >10.18355/PG.2020.9.2.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MOTIVOVANOST DETI Z DETSKEHO DOMOVA KE VZDELAVANI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje institucionální péči v České republice s následným zaměřením na dětský domov a motivaci dětí vzdělávaných v rámci tohoto zařízení. Je představen historický přehled institucionální péče v České republice. Cílem je představit výzkumné šetření, které zjišťovalo, jak jsou děti vzdělávané v rámci dětského domova motivovány ke vzdělávání. Byla zvolena kvalitativní strategie, anamnestická studie s využitím metody rozhovoru (N=20). Výsledek ukazuje, že děti jsou nedostatečně motivovány ke vzdělávání dětským domovem i biologickou rodinou. S nízkou motivací souvisí výsledky studií, ze kterých vyplývá, že děti z dětského domova dosahují nejčastěji vzdělání na úrovni odborného učiliště.

  • Název v anglickém jazyce

    THE MOTIVITY OF CHILDREN FROM A CHILDREN'S HOME TO EDUCATE EDUCATE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes institutional care in the Czech Republic with a subsequent focus on the children&apos;s home and the motivation of children educated in this facility. A historical overview of institutional care in the Czech Republic is presented. The aim is to present a research survey that found out how children educated in an children&apos;s homes are motivated to learn. A qualitative strategy was chosen, an anamnestic study using the interview method (N = 20). The result shows that children are insufficiently motivated to learn by the children&apos;s home and the biological family. The results of studies are related to low motivation, which show that children from a children&apos;s home most often receive education at the level of a vocational school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    94-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus