Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the child's self-concept as a starting point for the activities of the educator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896219" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896219 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kamv.cz/public/storage/downloads/konf-2020/sbornik_VD2020.pdf" target="_blank" >https://kamv.cz/public/storage/downloads/konf-2020/sbornik_VD2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the child's self-concept as a starting point for the activities of the educator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is a partial output of broader research and publication activities carried out with the aim of improving and thematically enriching the process of undergraduate preparation, as well as further education and professional development of school staff for institutional and protective education. One of the basic tasks of the staff of the above facilities is to achieve qualitative changes in the structure of the child&apos;s personality. An important component of the personality that should be the focus of attention in the educational process is the area of the child&apos;s self-concept. Within the text, we present partial results of research focused on the self-concept of children with severe social deviation. The data were obtained through the Czech standardization of Piers-Harris Children Self-concept Scale 2 - PHCSCS-2 in the environment of children&apos;s homes with a school.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the child's self-concept as a starting point for the activities of the educator

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is a partial output of broader research and publication activities carried out with the aim of improving and thematically enriching the process of undergraduate preparation, as well as further education and professional development of school staff for institutional and protective education. One of the basic tasks of the staff of the above facilities is to achieve qualitative changes in the structure of the child&apos;s personality. An important component of the personality that should be the focus of attention in the educational process is the area of the child&apos;s self-concept. Within the text, we present partial results of research focused on the self-concept of children with severe social deviation. The data were obtained through the Czech standardization of Piers-Harris Children Self-concept Scale 2 - PHCSCS-2 in the environment of children&apos;s homes with a school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání dospělých 2020 reflexe, realita a potenciál virtuálního světa

  • ISBN

    978-80-907809-8-9

  • ISSN

    2571-3841

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    165-175

  • Název nakladatele

    Česká andragogická společnost

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 12. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku