Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kamarádství jako koncept posilování soudržnosti v dětském kolektivu a jeho vliv na socializaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629440" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629440 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kamarádství jako koncept posilování soudržnosti v dětském kolektivu a jeho vliv na socializaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V textu jsme se cíleně zaměřili na výsledky v oblasti rozvoje konceptu kamarádství a jeho vlivu na socializaci dítěte. V rámci aplikovaného výzkumu jsme realizovali výzkumné šetření, ve kterém byl uplatněn kvalitativní přístup. Pro sběr dat bylo využito strukturované interview s otevřenými odpověďmi s dětmi předškolního a mladšího školního věku. V pojímání kamarádství z pohledu dítěte spatřujeme potenciál pro socializaci a personalizaci, a tím i podporu vzdělávání v kontextu zajištění rovných příležitostí. Zjistili jsme, jak děti předškolního věku a mladšího školního věku vnímají pojem kamarádství, co si pod ním představují v kontextu důrazu na společnou činnost, uspokojování vlastních potřeb a posílení vlastního statusu.

  • Název v anglickém jazyce

    Friendship as a concept of strengthening cohesion in a children's collective and its influence on socialization

  • Popis výsledku anglicky

    In the text, we specifically focused on the results in the area of the development of the concept of friendship and its influence on the child&apos;s socialization. As part of applied research, we implemented a research investigation in which a qualitative approach was applied. A structured interview with open answers was used for data collection with children of preschool and younger school age. In understanding friendship from the child&apos;s point of view, we see the potential for socialization and personalization, and thus the support of education in the context of ensuring equal opportunities. We found out how children of pre-school age and younger school age perceive the concept of friendship, what they imagine under it in the context of emphasis on joint activities, satisfying one&apos;s own needs and strengthening one&apos;s own status.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    32. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice: wellbeing, edukace &amp; sexualita: sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-907936-5-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    45-49

  • Název nakladatele

    Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    17. 10. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku