Kamarádství jako koncept posilování soudržnosti v dětském kolektivu a jeho vliv na socializaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629440" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629440 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kamarádství jako koncept posilování soudržnosti v dětském kolektivu a jeho vliv na socializaci
Popis výsledku v původním jazyce
V textu jsme se cíleně zaměřili na výsledky v oblasti rozvoje konceptu kamarádství a jeho vlivu na socializaci dítěte. V rámci aplikovaného výzkumu jsme realizovali výzkumné šetření, ve kterém byl uplatněn kvalitativní přístup. Pro sběr dat bylo využito strukturované interview s otevřenými odpověďmi s dětmi předškolního a mladšího školního věku. V pojímání kamarádství z pohledu dítěte spatřujeme potenciál pro socializaci a personalizaci, a tím i podporu vzdělávání v kontextu zajištění rovných příležitostí. Zjistili jsme, jak děti předškolního věku a mladšího školního věku vnímají pojem kamarádství, co si pod ním představují v kontextu důrazu na společnou činnost, uspokojování vlastních potřeb a posílení vlastního statusu.
Název v anglickém jazyce
Friendship as a concept of strengthening cohesion in a children's collective and its influence on socialization
Popis výsledku anglicky
In the text, we specifically focused on the results in the area of the development of the concept of friendship and its influence on the child's socialization. As part of applied research, we implemented a research investigation in which a qualitative approach was applied. A structured interview with open answers was used for data collection with children of preschool and younger school age. In understanding friendship from the child's point of view, we see the potential for socialization and personalization, and thus the support of education in the context of ensuring equal opportunities. We found out how children of pre-school age and younger school age perceive the concept of friendship, what they imagine under it in the context of emphasis on joint activities, satisfying one's own needs and strengthening one's own status.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
32. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice: wellbeing, edukace & sexualita: sborník příspěvků
ISBN
978-80-907936-5-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
45-49
Název nakladatele
Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
17. 10. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—