Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Friendship in preschool children as a determinant supporting the inclusive approach in kindergarten

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584355" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://papers.iafor.org/wp-content/uploads/conference-proceedings/ECE/ECE2017_proceedings.pdf" target="_blank" >http://papers.iafor.org/wp-content/uploads/conference-proceedings/ECE/ECE2017_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Friendship in preschool children as a determinant supporting the inclusive approach in kindergarten

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the paper is to introduce the concept of ‘friendship’, which supports socialization and personalization of the child in a kindergarten environment. We believe that this area is very significant with respect to the amended version of the Education Act in the Czech Republic (1 September 2016) focusing on the application of inclusion in real school settings. The paper focuses on the structure of internalization based on children’s activities and behaviours. The paper presents an outline of applied research, which will be based on a qualitative approach. Data collection will be performed by means of an extensive research method – structured interview with open-ended responses. This will allow interpersonal contact with preschool children. This explorative tool will be used to collect answers, which will be recorded and assessed during a process of categorization. The interview will focus on five questions relating to friendship with an emphasis on joint activities, satisfying one’s own needs and strengthening one’s own status.

  • Název v anglickém jazyce

    Friendship in preschool children as a determinant supporting the inclusive approach in kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the paper is to introduce the concept of ‘friendship’, which supports socialization and personalization of the child in a kindergarten environment. We believe that this area is very significant with respect to the amended version of the Education Act in the Czech Republic (1 September 2016) focusing on the application of inclusion in real school settings. The paper focuses on the structure of internalization based on children’s activities and behaviours. The paper presents an outline of applied research, which will be based on a qualitative approach. Data collection will be performed by means of an extensive research method – structured interview with open-ended responses. This will allow interpersonal contact with preschool children. This explorative tool will be used to collect answers, which will be recorded and assessed during a process of categorization. The interview will focus on five questions relating to friendship with an emphasis on joint activities, satisfying one’s own needs and strengthening one’s own status.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Conference on Education 2017. Official Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2188-1162

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    173-180

  • Název nakladatele

    The International Academic Forum (IAFOR)

  • Místo vydání

    Brighton

  • Místo konání akce

    Brighton, United Kingdom

  • Datum konání akce

    30. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku