Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studying Policy Implementation in Higher Education : Higher Education Development Fund and Development Programmes as Two Implementation Instruments for Assuring Quality of Czech Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10070248" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10070248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Studying Policy Implementation in Higher Education : Higher Education Development Fund and Development Programmes as Two Implementation Instruments for Assuring Quality of Czech Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Following a review of public policy and higher education implementation research, the article argues for greater utilisation of public policy implementation theory in higher education research. The article does so by applying an instrumental approach topolicy implementation in studying the two system-level instruments of Czech higher education policy on quality assurance: the Higher Education Development Fund and the Development Programmes. Conceptual similarities and differences between the two instruments are identified, described, and compared against a set of thirteen criteria. The conclusion is made that despite a three times higher subsidisation, the Development Programmes show lower accountability orientation than the Higher Education Development Fund. Finally, the article recommends a more systematic study of the relationship between policy design and policy implementation when research into the implementation of higher education policies is conducted.

  • Název v anglickém jazyce

    Studying Policy Implementation in Higher Education : Higher Education Development Fund and Development Programmes as Two Implementation Instruments for Assuring Quality of Czech Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    Following a review of public policy and higher education implementation research, the article argues for greater utilisation of public policy implementation theory in higher education research. The article does so by applying an instrumental approach topolicy implementation in studying the two system-level instruments of Czech higher education policy on quality assurance: the Higher Education Development Fund and the Development Programmes. Conceptual similarities and differences between the two instruments are identified, described, and compared against a set of thirteen criteria. The conclusion is made that despite a three times higher subsidisation, the Development Programmes show lower accountability orientation than the Higher Education Development Fund. Finally, the article recommends a more systematic study of the relationship between policy design and policy implementation when research into the implementation of higher education policies is conducted.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Journal of Public Policy

  • ISSN

    1802-4866

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus