Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Three Decades of Implementation Research in Higher Education: Limitations and Prospects of Theory Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10138776" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10138776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-2273.2012.00531.x/full" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-2273.2012.00531.x/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/j.1468-2273.2012.00531.x" target="_blank" >10.1111/j.1468-2273.2012.00531.x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Three Decades of Implementation Research in Higher Education: Limitations and Prospects of Theory Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article adopts a comparative approach to review three periods of theory development in research into higher education policy implementation. Given the conceptual affinity between Cerych and Sabatier's 1986 seminal study into higher education policy implementation and public policy implementation theory, the field of public policy is chosen for reference and comparison. The article argues, first, that the underlying characteristics of higher education research such as sector-isolatedness, applicationdrift and sensitivity to political agendas hindered the development of sector-specific theories of policy implementation. Second, this gap in theory formation started to be narrowed from the late 1990s onwards, due to critical reappraisal of the 1986 study and due to limited utilisation of mid-range theory concepts conceived within or related to the public policy field. It is through the utilisation of such public policy theory that higher education implementation research may reach a m

  • Název v anglickém jazyce

    Three Decades of Implementation Research in Higher Education: Limitations and Prospects of Theory Development

  • Popis výsledku anglicky

    The article adopts a comparative approach to review three periods of theory development in research into higher education policy implementation. Given the conceptual affinity between Cerych and Sabatier's 1986 seminal study into higher education policy implementation and public policy implementation theory, the field of public policy is chosen for reference and comparison. The article argues, first, that the underlying characteristics of higher education research such as sector-isolatedness, applicationdrift and sensitivity to political agendas hindered the development of sector-specific theories of policy implementation. Second, this gap in theory formation started to be narrowed from the late 1990s onwards, due to critical reappraisal of the 1986 study and due to limited utilisation of mid-range theory concepts conceived within or related to the public policy field. It is through the utilisation of such public policy theory that higher education implementation research may reach a m

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F0725" target="_blank" >GAP404/12/0725: Analytici politiky v ústřední státní správě České republiky: praktiky, profesní hodnoty a identita</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Higher Education Quarterly

  • ISSN

    0951-5224

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    56-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus