Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fond rozvoje vysokých škol a Rozvojové programy v české vysokoškolské politice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F11%3A%230000174" target="_blank" >RIV/00237752:_____/11:#0000174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.csvs.cz/aula/201103-4.php" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/201103-4.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fond rozvoje vysokých škol a Rozvojové programy v české vysokoškolské politice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem výzkumu, k němuž se článek vztahuje, je implementace politiky zajišťování kvality českého vysokého školství na systémové úrovni. Vzhledem k dostupnosti řady odborných studií o mechanismech akreditace je článek zaměřen na analýzu dvou jiných, méně zkoumaných systémových nástrojů implementace uvedené politiky. Těmito nástroji jsou: Fond rozvoje vysokých škol a Rozvojové programy. Oba tyto nástroje jsou, s využitím teoretických poznatků o implementaci veřejných politik, porovnány a analyzovány sohledem na jejich principy, způsoby fungování a efekty. Na základě výsledků této komparativní analýzy jsou identifikovány silné a slabé stránky Fondu rozvoje vysokých škol a Rozvojových programů. Závěrem jsou uvedena hlavní doporučení pro další rozvoj obou nástrojů v kontextu aktuálního vývoje systémové politiky zajišťování kvality vysokého školství v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Higher Education Development Fund and Development Programmes in Czech Higher Education Policy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper takes up the theme of implementation of system-level policy on higher education quality assurance in the Czech Republic. Given the availability of several studies on accreditation, the analysis centres on two other implementation instruments that have hitherto received much less attention. These instruments are the Higher Education Development Fund and the Development Programmes. Drawing on the theory of implementation instruments, the rationale, functioning, and effects of the Higher Education Development Fund and the Development Programmes are compared and analysed. Finally, strengths and weaknesses of both instruments are identified, and recommendations are given how to ameliorate the identified weaknesses in policy practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    5-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus