Fond rozvoje vysokých škol a Rozvojové programy v české vysokoškolské politice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F11%3A%230000174" target="_blank" >RIV/00237752:_____/11:#0000174 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.csvs.cz/aula/201103-4.php" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/201103-4.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fond rozvoje vysokých škol a Rozvojové programy v české vysokoškolské politice
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem výzkumu, k němuž se článek vztahuje, je implementace politiky zajišťování kvality českého vysokého školství na systémové úrovni. Vzhledem k dostupnosti řady odborných studií o mechanismech akreditace je článek zaměřen na analýzu dvou jiných, méně zkoumaných systémových nástrojů implementace uvedené politiky. Těmito nástroji jsou: Fond rozvoje vysokých škol a Rozvojové programy. Oba tyto nástroje jsou, s využitím teoretických poznatků o implementaci veřejných politik, porovnány a analyzovány sohledem na jejich principy, způsoby fungování a efekty. Na základě výsledků této komparativní analýzy jsou identifikovány silné a slabé stránky Fondu rozvoje vysokých škol a Rozvojových programů. Závěrem jsou uvedena hlavní doporučení pro další rozvoj obou nástrojů v kontextu aktuálního vývoje systémové politiky zajišťování kvality vysokého školství v ČR.
Název v anglickém jazyce
Higher Education Development Fund and Development Programmes in Czech Higher Education Policy
Popis výsledku anglicky
The paper takes up the theme of implementation of system-level policy on higher education quality assurance in the Czech Republic. Given the availability of several studies on accreditation, the analysis centres on two other implementation instruments that have hitherto received much less attention. These instruments are the Higher Education Development Fund and the Development Programmes. Drawing on the theory of implementation instruments, the rationale, functioning, and effects of the Higher Education Development Fund and the Development Programmes are compared and analysed. Finally, strengths and weaknesses of both instruments are identified, and recommendations are given how to ameliorate the identified weaknesses in policy practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
5-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—