The popularisation of media studies as a factor of media literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10120210" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10120210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The popularisation of media studies as a factor of media literacy
Popis výsledku v původním jazyce
Media studies represents an academic background for media educationm and improvement of media literacy. Therefore, the popularisation of media studies is a crucial factor of development of media literacy. The chapter examines the possible way of popularisation of media studies.
Název v anglickém jazyce
The popularisation of media studies as a factor of media literacy
Popis výsledku anglicky
Media studies represents an academic background for media educationm and improvement of media literacy. Therefore, the popularisation of media studies is a crucial factor of development of media literacy. The chapter examines the possible way of popularisation of media studies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Critical perspectives on the European mediasphere
ISBN
978-961-235-582-1
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
255-262
Počet stran knihy
333
Název nakladatele
Faculty of Social Sciences
Místo vydání
Ljubljana
Kód UT WoS kapitoly
—