Megaspectacle and Celebrity Transgression in Japan: The Sakai Noriko Media Scandal
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10131911" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10131911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Megaspectacle and Celebrity Transgression in Japan: The Sakai Noriko Media Scandal
Popis výsledku v původním jazyce
First of all I wish to reveal certain universally-structuralist qualities, same as culturally-relative features of scandals and their mediation in a non-Western society. Secondly, I illuminate how the mass media take active part in processing scandalousissues in Japan, where as anywhere else in the media-saturated modern industrial world celebrities significantly depend on the media (and vice versa). After preparing theoretical ground for a discourse analysis of the case study in question I scrutinizethe 2009 megascandal of the former Japanese J-pop icon, Sakai Noriko.
Název v anglickém jazyce
Megaspectacle and Celebrity Transgression in Japan: The Sakai Noriko Media Scandal
Popis výsledku anglicky
First of all I wish to reveal certain universally-structuralist qualities, same as culturally-relative features of scandals and their mediation in a non-Western society. Secondly, I illuminate how the mass media take active part in processing scandalousissues in Japan, where as anywhere else in the media-saturated modern industrial world celebrities significantly depend on the media (and vice versa). After preparing theoretical ground for a discourse analysis of the case study in question I scrutinizethe 2009 megascandal of the former Japanese J-pop icon, Sakai Noriko.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Idols and Celebrity in Japanese Media Culture
ISBN
978-0-230-29830-9
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
56-71
Počet stran knihy
239
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
Basingstoke
Kód UT WoS kapitoly
—