Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Democracy, Corruption and Political Consumerism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10139914" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10139914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Democracy, Corruption and Political Consumerism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The new democracies in transition post-communist countries in Central Europe are suffering from small rate of political party membership and individual participation on the of political parties activities. The lack of party membership is accompanied by processes of professionalization of intraparty life and commercialization of political campaigning. Party images, leaders, programmes, candidates on political positions became just products selling through political marketing. Thanks to their marketing style of politics, political parties are blamed to be the driving forces of high level systemic corruption because it represents the vital source of money for their permanent marketing campaigns. To avoid the political market asymmetry and to strengthen the influence of political party reputation on voters' behaviour, the paper propose radical change in political party financing through the opening space for political consumerism in political market.

  • Název v anglickém jazyce

    Democracy, Corruption and Political Consumerism

  • Popis výsledku anglicky

    The new democracies in transition post-communist countries in Central Europe are suffering from small rate of political party membership and individual participation on the of political parties activities. The lack of party membership is accompanied by processes of professionalization of intraparty life and commercialization of political campaigning. Party images, leaders, programmes, candidates on political positions became just products selling through political marketing. Thanks to their marketing style of politics, political parties are blamed to be the driving forces of high level systemic corruption because it represents the vital source of money for their permanent marketing campaigns. To avoid the political market asymmetry and to strengthen the influence of political party reputation on voters' behaviour, the paper propose radical change in political party financing through the opening space for political consumerism in political market.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Imagination castrated : a critical rethinking of the civil society (organisation) in contemporary society

  • ISBN

    978-961-6455-73-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    125-130

  • Název nakladatele

    Center for Peace Studies

  • Místo vydání

    Lublana

  • Místo konání akce

    Lublana

  • Datum konání akce

    15. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku