Vizualita v mediální komunikaci: témata, přístupy a souvislosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10126746" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10126746 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://medialnistudia.files.wordpress.com/2013/06/ms_2013_1_stat4.pdf" target="_blank" >http://medialnistudia.files.wordpress.com/2013/06/ms_2013_1_stat4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vizualita v mediální komunikaci: témata, přístupy a souvislosti
Popis výsledku v původním jazyce
Text shrnuje témata spojená s vizualitou v komunikaci, tak jak je prezentuje aktuální odborný tisk. Stručně zmiňuje témata a souvislosti, které současnému stavu předcházely, a které vymezily oblast označovanou spojením vizuální studia, pod kterou jsou vsoučasnosti otázky týkající se vizuálních prostředků, sdělení a interpretací obvykle řazeny. Texty z počátku 21. století usilují o vyjasnění a definování oblasti vizuálních studií, kontextu vizuality v komunikaci a mediálních studiích, jejich postavení vrámci humanitních věd i kultury jako takové. Období poloviny první dekády 21. století posouvá témata ke konkrétnějším problémům vizuality (konvergence vizuality různých typů médií, různé významy obrazových sdělení, design a vzorce zobrazování apod.), nejnovější texty se znovu soustředí na širší kontext možností vizuality a jejího významu pro formování společnosti (zejména na vizuální prostředky vytváření identity, vizuální hyperrealitu, stereotypy v zobrazování, manipulace vizuálními pr
Název v anglickém jazyce
Visuality in Mediated Communication: Topics, Approaches and Contexts
Popis výsledku anglicky
The text sums up topics connected with visuality and its role in communication, as described in contemporary professional journals. The context and themes that preceded and constituted the field known as visual studies or visual culture studies are briefly mentioned as well as the themes of early 21st century texts. The texts from mid-2000s shift to more particular subjects of visuality (convergence of different media, visual contents and meanings, design and patterns used in visual media) while the most recent texts focus on the wider context of visuality potential and its possible influence on society (visual means establishing identity, visual hyperreality, stereotypes, manipulation etc.). The summary, comparison and context of the texts on visuality and recapitulation of their thematic agenda should allow us to define the scope and other important features of the debate.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mediální studia
ISSN
1801-9978
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
58-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—