Vzdělávací reforma v Ontariu: kritické shrnutí a inspirace pro vzdělávací politiku v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10139764" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10139764 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2013/2013_1_01.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2013/2013_1_01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací reforma v Ontariu: kritické shrnutí a inspirace pro vzdělávací politiku v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Tato stať se zabývá hlavními aspekty úspěšné vzdělávací reformy v kanadské provincii Ontario. Nejprve popisuji základní strukturální a institucionální charakteristiky vzdělávacího systému v Ontariu. Dále představuji kontext, ve kterém reforma vznikala, ateorie, na kterých byla postavena. V další části jsou diskutovány cíle této reformy, míra jejich naplnění a nástroje a mechanismy, kterými bylo těchto cílů dosaženo. V závěrečné části rozebírám, které části reformy by mohly být inspirativní pro vzdělávací politiku v České republice a proč.
Název v anglickém jazyce
Education Reform in Ontario: Critical Review and Inspirations for Educational Policy in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article deals with main aspects of educational reform in Ontario, Canada. First, the basic structural and institutional features of Ontario educational system are described. Then the context in which reform was launched is introduced and theoreticalunderpinnings upon which it was based are explained. The goals of the reform, their fulfillment and means of how they have been achieved are discussed. In the final part, I examine how the educational policyin the Czech Republic could be inspired by Ontario experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
11-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—