Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Changing Role of Communication in Organizational Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10139939" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10139939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Changing Role of Communication in Organizational Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to analyse the changing role of communication within management of an organisation and its goals. The communication is increasingly relevant due to rising communication channels and communicators, so the stakeholder approach isbecoming more suitable than Grunig's excellence theory. The one-way communication and dissemination of news via traditional ways and tools of public relations is becoming less efficient and the term PR itself is disputed. However, the role of communication within the companies is becoming more important and it is shifting from advisory to executive influence. Within the management, the traditional directive and top-down model of leadership is being changed towards more conversational process that starts within the company. This article summarises the trends in communication and gives clear managerial implications on how to redirect the communication from one-way to more dynamic process, which enables more flexible communication in the

  • Název v anglickém jazyce

    The Changing Role of Communication in Organizational Management

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to analyse the changing role of communication within management of an organisation and its goals. The communication is increasingly relevant due to rising communication channels and communicators, so the stakeholder approach isbecoming more suitable than Grunig's excellence theory. The one-way communication and dissemination of news via traditional ways and tools of public relations is becoming less efficient and the term PR itself is disputed. However, the role of communication within the companies is becoming more important and it is shifting from advisory to executive influence. Within the management, the traditional directive and top-down model of leadership is being changed towards more conversational process that starts within the company. This article summarises the trends in communication and gives clear managerial implications on how to redirect the communication from one-way to more dynamic process, which enables more flexible communication in the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Management

  • ISSN

    1998-1627

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    87

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    15-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus