Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The first direct presidential election in the Czech Republic on Twitter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10173826" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10173826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cvvm.soc.cas.cz/en/media/com_form2content/documents/c3/a6939/f11/Prv%C3%A1%20priama%20vo%C4%BEba%20prezidenta%20v%20%C4%8Ceskej%20republike%20na%20Twitteri.pdf" target="_blank" >http://cvvm.soc.cas.cz/en/media/com_form2content/documents/c3/a6939/f11/Prv%C3%A1%20priama%20vo%C4%BEba%20prezidenta%20v%20%C4%8Ceskej%20republike%20na%20Twitteri.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/1214-438X.2013.11.2.4" target="_blank" >10.13060/1214-438X.2013.11.2.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Prvá priama voľba prezidenta v Českej republike na Twitteri

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článok skúma použitie mikroblogovacej platformy Twitter počas prezidentských volieb 2013 v Českej republike a snaží se tak prispieť k rozvoju utvárajúceho sa výskumného poľa, ktorému je v českom akademickom prostredí venovaný zatiaľ len okrajový záujem.Prostredníctvom viacerých metód bol analyzovaný súbor tweetov používajúcich vopred definované hashtagy za obdobie štyroch týždňov - teda z obdobia pred prvým i po druhom kole volieb. Výsledky štúdie naznačujú, že diskusia na Twitteri "kopíruje" dianie vmainstreamových médiách (predovšetkým prezidentskej televíznej debaty), hoci odkazovanie na obsahy v príspevkoch nemusí nutne viesť len k oficiálnym zdrojom. Analýza tiež ukázala, že tweety odkazovali najčastejšie na Karla Schwarzenberga, v porovnaní s menami ostatných kandidátov, a že medzi témami tweetov a retweetov sa najčastejšie objavovala téma kampane a politických preferencií, čo naznačuje potenciál českého Twitteru stať sa platformou online politickej komunikácie.

  • Název v anglickém jazyce

    The first direct presidential election in the Czech Republic on Twitter

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the use of microblogging service Twitter during the period of presidential election 2013, in the Czech Republic and aims to contribute to a development of an emerging research field to which only a marginal interest of academics have been devoted so far, especially in the Czech Republic. A multi-method approach is used to analyze the dataset of tweets, which have contained predefined hashtags within a course of four weeks period - including both, the first and the second round of elections. The findings indicate that the debate on Twitter "copies" events in mainstream media (mainly presidential TV debate), while linking to information sources in posts does not necessarily lead to the official media sources. The analysis also reveals that tweets most often refer to Karel Schwarzenberg, in comparison with the names of other candidates, and that among the themes of tweets and retweets the most frequent topics are the campaign and political preferences which suggests

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Naše společnost

  • ISSN

    1214-438X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    41-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus