The first direct presidential election in the Czech Republic on Twitter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10173826" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10173826 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cvvm.soc.cas.cz/en/media/com_form2content/documents/c3/a6939/f11/Prv%C3%A1%20priama%20vo%C4%BEba%20prezidenta%20v%20%C4%8Ceskej%20republike%20na%20Twitteri.pdf" target="_blank" >http://cvvm.soc.cas.cz/en/media/com_form2content/documents/c3/a6939/f11/Prv%C3%A1%20priama%20vo%C4%BEba%20prezidenta%20v%20%C4%8Ceskej%20republike%20na%20Twitteri.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/1214-438X.2013.11.2.4" target="_blank" >10.13060/1214-438X.2013.11.2.4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Prvá priama voľba prezidenta v Českej republike na Twitteri
Popis výsledku v původním jazyce
Článok skúma použitie mikroblogovacej platformy Twitter počas prezidentských volieb 2013 v Českej republike a snaží se tak prispieť k rozvoju utvárajúceho sa výskumného poľa, ktorému je v českom akademickom prostredí venovaný zatiaľ len okrajový záujem.Prostredníctvom viacerých metód bol analyzovaný súbor tweetov používajúcich vopred definované hashtagy za obdobie štyroch týždňov - teda z obdobia pred prvým i po druhom kole volieb. Výsledky štúdie naznačujú, že diskusia na Twitteri "kopíruje" dianie vmainstreamových médiách (predovšetkým prezidentskej televíznej debaty), hoci odkazovanie na obsahy v príspevkoch nemusí nutne viesť len k oficiálnym zdrojom. Analýza tiež ukázala, že tweety odkazovali najčastejšie na Karla Schwarzenberga, v porovnaní s menami ostatných kandidátov, a že medzi témami tweetov a retweetov sa najčastejšie objavovala téma kampane a politických preferencií, čo naznačuje potenciál českého Twitteru stať sa platformou online politickej komunikácie.
Název v anglickém jazyce
The first direct presidential election in the Czech Republic on Twitter
Popis výsledku anglicky
This article examines the use of microblogging service Twitter during the period of presidential election 2013, in the Czech Republic and aims to contribute to a development of an emerging research field to which only a marginal interest of academics have been devoted so far, especially in the Czech Republic. A multi-method approach is used to analyze the dataset of tweets, which have contained predefined hashtags within a course of four weeks period - including both, the first and the second round of elections. The findings indicate that the debate on Twitter "copies" events in mainstream media (mainly presidential TV debate), while linking to information sources in posts does not necessarily lead to the official media sources. The analysis also reveals that tweets most often refer to Karel Schwarzenberg, in comparison with the names of other candidates, and that among the themes of tweets and retweets the most frequent topics are the campaign and political preferences which suggests
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Naše společnost
ISSN
1214-438X
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
41-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—