Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Winding Road From ?Likes? To Votes: The Role Of Social Media In The 2013 Czech Presidential Elections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00075401" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00075401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springer.com/new+%26+forthcoming+titles+(default)/book/978-3-319-04665-5" target="_blank" >http://www.springer.com/new+%26+forthcoming+titles+(default)/book/978-3-319-04665-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-04666-2_13" target="_blank" >10.1007/978-3-319-04666-2_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Winding Road From ?Likes? To Votes: The Role Of Social Media In The 2013 Czech Presidential Elections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This case study analyzes the use of social media in the campaign for the historically first direct presidential elections in the Czech Republic in January 2013. Following a brief outline of the political context and outcomes of the elections, this studyexplores and compares the strategies of campaign communication of the nine presidential candidates on the social networking sites Facebook and Twitter. Apart from mapping the dynamics of the campaign and the responsiveness of Facebook and Twitter users,we have used content analysis to examine basic formal characteristics of over 1,000 messages posted on Facebook in the course of the campaign by the candidates and their teams. Additionally, this chapter also examines more closely the place of social media in the campaign of Karel Schwarzenberg, the eventual runner-up of the presidential race, whose team distanced all other candidates in both the extent as the level of sophistication of communication carried via the social networking sit

  • Název v anglickém jazyce

    A Winding Road From ?Likes? To Votes: The Role Of Social Media In The 2013 Czech Presidential Elections

  • Popis výsledku anglicky

    This case study analyzes the use of social media in the campaign for the historically first direct presidential elections in the Czech Republic in January 2013. Following a brief outline of the political context and outcomes of the elections, this studyexplores and compares the strategies of campaign communication of the nine presidential candidates on the social networking sites Facebook and Twitter. Apart from mapping the dynamics of the campaign and the responsiveness of Facebook and Twitter users,we have used content analysis to examine basic formal characteristics of over 1,000 messages posted on Facebook in the course of the campaign by the candidates and their teams. Additionally, this chapter also examines more closely the place of social media in the campaign of Karel Schwarzenberg, the eventual runner-up of the presidential race, whose team distanced all other candidates in both the extent as the level of sophistication of communication carried via the social networking sit

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Social Media in Politics. Case Studies on the Political Power of Social Media.

  • ISBN

    3319046659

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    225-244

  • Počet stran knihy

    382

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing Switzerland

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly