Vzorce vizuální reprezentace mládí na příkladu fotografií v časopise Mladý svět v 70. a 90. letech 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10173919" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10173919 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzorce vizuální reprezentace mládí na příkladu fotografií v časopise Mladý svět v 70. a 90. letech 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Obecnou problematikou příspěvku je mytologizace reality prostřednictvím fotografických obrazů. Konkrétně se práce zabývá konstrukcí "mýtu mládí" na příkladu fotografií v dříve československém a později českém časopise pro mládež, v Mladém světě, v 70. a90. letech 20. století. Záměrem je sledovat, jakým způsobem se vlivem určitých ideologií historicky formovala československá, respektive česká, vizuální kultura, abychom lépe porozuměli procesu změn způsobu vzniku významů, který se podílí na vývoji komunikace a symboličnosti v naší společnosti. Teoretický kontext práce je vystaven na základech vizuálních studií a jejich přístupu ke kultuře. Je inspirován především problematikou vizuální gramotnosti, kritickou analýzou vizuální kultury a výzkumem fotografických obrazů. Koncept ideologií, analyzovaných v pojmech společenského vědění, společnosti a diskurzu, je převzat z multidisciplinární teorie Teuna van Dijka. Zvoleným přístupem k problematice je kritická teorie vizuální kultury se zamě
Název v anglickém jazyce
The myth of youth: Visual representation patterns of youth in the example of photographs in magazine Mladý svět in 1970s and 1990s
Popis výsledku anglicky
The general issue of this text is mythologization of reality in photographic images. Particularly, the research deals with the construction of the "myth of youth" in the example of photographs in Czech magazine for youth, Mladý svět, in 1970s and 1990s.The aim is to find out how Czech visual culture has been historically formed by specific ideologies, to be able to understand the process of changes in the production of meanings, which is part of the development of communication in our society. The theoretical context of this text is built upon a visual studies approach to culture. It is inspired mostly by the issues of visual literacy, critical analysis of visual culture and image based research. The concept of ideologies analysed in terms of social knowledge, society and discourse is adopted from van Dijk's multidisciplinary theory. The basic approach of this work is a critical theory of visual culture with focus on media discourse. A semiotic analysis is used to uncover stereotypic
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Megatrendy a médiá 2013: Vrtieť psom: metafora v médiách: zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-8105-476-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
204
Strana od-do
154-167
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
26. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—