Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzorce vizuální reprezentace mládí na příkladu fotografií v časopise Mladý svět v 70. a 90. letech 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10173919" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10173919 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzorce vizuální reprezentace mládí na příkladu fotografií v časopise Mladý svět v 70. a 90. letech 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obecnou problematikou příspěvku je mytologizace reality prostřednictvím fotografických obrazů. Konkrétně se práce zabývá konstrukcí "mýtu mládí" na příkladu fotografií v dříve československém a později českém časopise pro mládež, v Mladém světě, v 70. a90. letech 20. století. Záměrem je sledovat, jakým způsobem se vlivem určitých ideologií historicky formovala československá, respektive česká, vizuální kultura, abychom lépe porozuměli procesu změn způsobu vzniku významů, který se podílí na vývoji komunikace a symboličnosti v naší společnosti. Teoretický kontext práce je vystaven na základech vizuálních studií a jejich přístupu ke kultuře. Je inspirován především problematikou vizuální gramotnosti, kritickou analýzou vizuální kultury a výzkumem fotografických obrazů. Koncept ideologií, analyzovaných v pojmech společenského vědění, společnosti a diskurzu, je převzat z multidisciplinární teorie Teuna van Dijka. Zvoleným přístupem k problematice je kritická teorie vizuální kultury se zamě

  • Název v anglickém jazyce

    The myth of youth: Visual representation patterns of youth in the example of photographs in magazine Mladý svět in 1970s and 1990s

  • Popis výsledku anglicky

    The general issue of this text is mythologization of reality in photographic images. Particularly, the research deals with the construction of the "myth of youth" in the example of photographs in Czech magazine for youth, Mladý svět, in 1970s and 1990s.The aim is to find out how Czech visual culture has been historically formed by specific ideologies, to be able to understand the process of changes in the production of meanings, which is part of the development of communication in our society. The theoretical context of this text is built upon a visual studies approach to culture. It is inspired mostly by the issues of visual literacy, critical analysis of visual culture and image based research. The concept of ideologies analysed in terms of social knowledge, society and discourse is adopted from van Dijk's multidisciplinary theory. The basic approach of this work is a critical theory of visual culture with focus on media discourse. A semiotic analysis is used to uncover stereotypic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Megatrendy a médiá 2013: Vrtieť psom: metafora v médiách: zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-8105-476-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    204

  • Strana od-do

    154-167

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie UCM

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    26. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku