Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10189117" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10189117 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14230/13:00070495
Výsledek na webu
<a href="http://www.ceeol.com/aspx/issuedetails.aspx?issueid=03bee812-4c3b-4cbc-bd05-638ff181c9fe&articleid=df5e574f-d0f8-47af-a62b-636a0a5026f6#adf5e574f-d0f8-47af-a62b-636a0a5026f6" target="_blank" >http://www.ceeol.com/aspx/issuedetails.aspx?issueid=03bee812-4c3b-4cbc-bd05-638ff181c9fe&articleid=df5e574f-d0f8-47af-a62b-636a0a5026f6#adf5e574f-d0f8-47af-a62b-636a0a5026f6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PC2013-4-507" target="_blank" >10.5817/PC2013-4-507</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012
Popis výsledku v původním jazyce
Political communication has been undergoing a profound transformation in recent years following the appearance and rapid spread of new media. The use of new media, such as social networking sites and other internet platforms, is increasingly being exploited by all types of political actors, but particularly by those involved in electoral campaigns. Attempting to explore the presence of these trends in the Czech Republic, this paper focuses on the Senate and Regional Council electoral campaigns that tookplace in October 2012 in the Czech Republic, with the primary aim of comparing the differences in new media usage between candidates. A comprehensive analysis was based on a dataset obtained by monitoring the use of various types of new media by candidates, namely traditional websites, blogs, and the online social networking sites Facebook, Twitter, and YouTube. The results show that younger candidates in regional elections engage in online campaigning more intensely than older candidat
Název v anglickém jazyce
New Media as a Tool of Political Campaigns in the Czech Republic: A Case Study of the 2012 Regional Council and Senate Elections
Popis výsledku anglicky
Political communication has been undergoing a profound transformation in recent years following the appearance and rapid spread of new media. The use of new media, such as social networking sites and other internet platforms, is increasingly being exploited by all types of political actors, but particularly by those involved in electoral campaigns. Attempting to explore the presence of these trends in the Czech Republic, this paper focuses on the Senate and Regional Council electoral campaigns that tookplace in October 2012 in the Czech Republic, with the primary aim of comparing the differences in new media usage between candidates. A comprehensive analysis was based on a dataset obtained by monitoring the use of various types of new media by candidates, namely traditional websites, blogs, and the online social networking sites Facebook, Twitter, and YouTube. The results show that younger candidates in regional elections engage in online campaigning more intensely than older candidat
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Politologický časopis
ISSN
1211-3247
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
507-526
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—