Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10189117" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10189117 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14230/13:00070495

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ceeol.com/aspx/issuedetails.aspx?issueid=03bee812-4c3b-4cbc-bd05-638ff181c9fe&articleid=df5e574f-d0f8-47af-a62b-636a0a5026f6#adf5e574f-d0f8-47af-a62b-636a0a5026f6" target="_blank" >http://www.ceeol.com/aspx/issuedetails.aspx?issueid=03bee812-4c3b-4cbc-bd05-638ff181c9fe&articleid=df5e574f-d0f8-47af-a62b-636a0a5026f6#adf5e574f-d0f8-47af-a62b-636a0a5026f6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PC2013-4-507" target="_blank" >10.5817/PC2013-4-507</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Political communication has been undergoing a profound transformation in recent years following the appearance and rapid spread of new media. The use of new media, such as social networking sites and other internet platforms, is increasingly being exploited by all types of political actors, but particularly by those involved in electoral campaigns. Attempting to explore the presence of these trends in the Czech Republic, this paper focuses on the Senate and Regional Council electoral campaigns that tookplace in October 2012 in the Czech Republic, with the primary aim of comparing the differences in new media usage between candidates. A comprehensive analysis was based on a dataset obtained by monitoring the use of various types of new media by candidates, namely traditional websites, blogs, and the online social networking sites Facebook, Twitter, and YouTube. The results show that younger candidates in regional elections engage in online campaigning more intensely than older candidat

  • Název v anglickém jazyce

    New Media as a Tool of Political Campaigns in the Czech Republic: A Case Study of the 2012 Regional Council and Senate Elections

  • Popis výsledku anglicky

    Political communication has been undergoing a profound transformation in recent years following the appearance and rapid spread of new media. The use of new media, such as social networking sites and other internet platforms, is increasingly being exploited by all types of political actors, but particularly by those involved in electoral campaigns. Attempting to explore the presence of these trends in the Czech Republic, this paper focuses on the Senate and Regional Council electoral campaigns that tookplace in October 2012 in the Czech Republic, with the primary aim of comparing the differences in new media usage between candidates. A comprehensive analysis was based on a dataset obtained by monitoring the use of various types of new media by candidates, namely traditional websites, blogs, and the online social networking sites Facebook, Twitter, and YouTube. The results show that younger candidates in regional elections engage in online campaigning more intensely than older candidat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Politologický časopis

  • ISSN

    1211-3247

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    507-526

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus