Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generations and Media : The Social Construction of Generational Identity and Differences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10139124" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10139124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Generations and Media : The Social Construction of Generational Identity and Differences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter seeks to illuminate the relationship between audiences and those social formations known as "generations". It is based on the idea that "generational identity/belonging" is built through social relationships (mediated or not) and that this helps to define the social significance of generations. Media experience is relevant in defining generations and their audience practices (Aroldi 2011). For each generation, the so-called "generational identity", and experience with media and technologiesin its formative years, shape some features of audience practices throughout the whole lifecycle of its membership. At the same time, media representations, repertoires, and technologies contribute to defining the particular "generational semantic" of individual generations (Aroldi 2011; Colombo 2011).

  • Název v anglickém jazyce

    Generations and Media : The Social Construction of Generational Identity and Differences

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter seeks to illuminate the relationship between audiences and those social formations known as "generations". It is based on the idea that "generational identity/belonging" is built through social relationships (mediated or not) and that this helps to define the social significance of generations. Media experience is relevant in defining generations and their audience practices (Aroldi 2011). For each generation, the so-called "generational identity", and experience with media and technologiesin its formative years, shape some features of audience practices throughout the whole lifecycle of its membership. At the same time, media representations, repertoires, and technologies contribute to defining the particular "generational semantic" of individual generations (Aroldi 2011; Colombo 2011).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Audience Transformations : Shifting Audience Positions in Late Modernity

  • ISBN

    978-0-415-82736-2

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    65-82

  • Počet stran knihy

    276

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly