Generations and Media : The Social Construction of Generational Identity and Differences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10139124" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10139124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Generations and Media : The Social Construction of Generational Identity and Differences
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter seeks to illuminate the relationship between audiences and those social formations known as "generations". It is based on the idea that "generational identity/belonging" is built through social relationships (mediated or not) and that this helps to define the social significance of generations. Media experience is relevant in defining generations and their audience practices (Aroldi 2011). For each generation, the so-called "generational identity", and experience with media and technologiesin its formative years, shape some features of audience practices throughout the whole lifecycle of its membership. At the same time, media representations, repertoires, and technologies contribute to defining the particular "generational semantic" of individual generations (Aroldi 2011; Colombo 2011).
Název v anglickém jazyce
Generations and Media : The Social Construction of Generational Identity and Differences
Popis výsledku anglicky
The chapter seeks to illuminate the relationship between audiences and those social formations known as "generations". It is based on the idea that "generational identity/belonging" is built through social relationships (mediated or not) and that this helps to define the social significance of generations. Media experience is relevant in defining generations and their audience practices (Aroldi 2011). For each generation, the so-called "generational identity", and experience with media and technologiesin its formative years, shape some features of audience practices throughout the whole lifecycle of its membership. At the same time, media representations, repertoires, and technologies contribute to defining the particular "generational semantic" of individual generations (Aroldi 2011; Colombo 2011).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Audience Transformations : Shifting Audience Positions in Late Modernity
ISBN
978-0-415-82736-2
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
65-82
Počet stran knihy
276
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—