Is there an author behind this text? A literary aesthetic driven approach to interactive media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10144191" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10144191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1461444813481296" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/1461444813481296</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1461444813481296" target="_blank" >10.1177/1461444813481296</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Is there an author behind this text? A literary aesthetic driven approach to interactive media
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we employ a conceptual repertoire from philosophical hermeneutics and literary aesthetics to examine people's expectations of and trust in interactive media. Drawing on data from two projects, first, with young professionals on their perceptions of the informational value of various media, and second, with youthful users of the online genre of social networking sites, we present findings on perceptions of authorial presence and constructions of an imagined author. We conclude that an (imagined) author plays a key role in media users' ability to critically use interactive media and evaluate the relevance and reliability of media content, rather than functioning as an authoritative originator of the meaning. We argue that this is importantnot only for contemporary research in critical digital literacies, but also for the intrinsic importance of trust in any act of communicative engagement.
Název v anglickém jazyce
Is there an author behind this text? A literary aesthetic driven approach to interactive media
Popis výsledku anglicky
In this paper we employ a conceptual repertoire from philosophical hermeneutics and literary aesthetics to examine people's expectations of and trust in interactive media. Drawing on data from two projects, first, with young professionals on their perceptions of the informational value of various media, and second, with youthful users of the online genre of social networking sites, we present findings on perceptions of authorial presence and constructions of an imagined author. We conclude that an (imagined) author plays a key role in media users' ability to critically use interactive media and evaluate the relevance and reliability of media content, rather than functioning as an authoritative originator of the meaning. We argue that this is importantnot only for contemporary research in critical digital literacies, but also for the intrinsic importance of trust in any act of communicative engagement.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Media and Society
ISSN
1461-4448
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
381-397
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—