Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Federal Republic of Germany

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10281268" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10281268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ppptransport.eu/docs/2014_Discussion_Papers.pdf" target="_blank" >http://www.ppptransport.eu/docs/2014_Discussion_Papers.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Federal Republic of Germany

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Germany can be considered a latecomer regarding the use of public-private partnerships. Although the PPP policy in Germany has been a matter of a rather wide political consensus, there is no explicit political commitment to it. PPP is perceived only as an additional way for the provision of public infrastructure. PPP projects in general and transport-specific PPPs in particular have to be compared with traditional methods of procurement. Only if PPP projects are found to be more cost-efficient, then this type of procurement is chosen. Since decisions for investment and procurement in Germany generally are taken on various levels, several PPP-supporting units and entities exist. Those PPP-supporting institutions provide quite a variety of guidelines, handbooks, et cetera. But this applies mostly to PPPs in the field of buildings and social infrastructure. The use of PPP in transport infrastructure is more or less exclusively a matter of PPPs in road transport. However, in the field of f

  • Název v anglickém jazyce

    Federal Republic of Germany

  • Popis výsledku anglicky

    Germany can be considered a latecomer regarding the use of public-private partnerships. Although the PPP policy in Germany has been a matter of a rather wide political consensus, there is no explicit political commitment to it. PPP is perceived only as an additional way for the provision of public infrastructure. PPP projects in general and transport-specific PPPs in particular have to be compared with traditional methods of procurement. Only if PPP projects are found to be more cost-efficient, then this type of procurement is chosen. Since decisions for investment and procurement in Germany generally are taken on various levels, several PPP-supporting units and entities exist. Those PPP-supporting institutions provide quite a variety of guidelines, handbooks, et cetera. But this applies mostly to PPPs in the field of buildings and social infrastructure. The use of PPP in transport infrastructure is more or less exclusively a matter of PPPs in road transport. However, in the field of f

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    COST Action TU1001 Public Private Partnerships in Transport: Trends &amp; Theory P3T3 : Country Profiles &amp; Case Studies

  • ISBN

    978-88-6922-009-8

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    10-25

  • Počet stran knihy

    318

  • Název nakladatele

    COST

  • Místo vydání

    Brussels

  • Kód UT WoS kapitoly