Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10296753" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10296753 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zaměřuje na téma motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese. Cílem textu je na základě kvantitativní analýzy sekundárních dat odpovědětjaké jsou názory studentů pedagogických fakult na významnost různých motivů, proč vykonávat učitelskou profesi, a odhalit, jak jsou tyto názory ovlivněny proměnnými pohlaví, věk a deklarovaný zájem studenta o uplatnění se v profesi. Závěry analýzy ukazují, že studenti považují za podstatné zejména vnitřní adaptivní motivy (zájem o práci s dětmi; potřeba vychovávat) a vnější adaptivní motivy (mladé prostředí; svoboda a tvořivost). Z vnějších maladaptivních motivů byl jako podstatný hodnocen "dostatek volného času". Potvrdil se vliv analyzovaných proměnných, vnitřní adaptivní motivy častěji zdůrazňují ženy, mladší studenti a studenti, kteří se chtějí v budoucnu věnovat učitelské profesi. Naopak muži a studenti, kteří se v budoucnu věnovat učitelské profesi nechtějí, uvádí častěji některý z vnějších maladaptivních motivů.
Název v anglickém jazyce
The motivation of students of faculties of education to choose the teaching profession
Popis výsledku anglicky
The text focuses on the motivation of students of faculties of education for the decision about the teaching profession. The goal is by using secondary data analysis to answer, which motives are consider as crucial by students and to reveal how these opinions are influenced by variables gender, age and interest in the profession. According the conclusions of the analysis students consider as significant the internal adaptive motives (interest in work with children, desire to educate) and the external adaptive motives (young environment, freedom and creativity). The motive "sufficient free time" was evaluated as significant from the group of the external maladaptive motives. The influence of analyzed variables was confirmed. Women, younger students andstudents interested in the profession often emphasize the internal adaptive motives. On the contrary, men and students who do not want to teach in the future emphasize one of the external maladaptive motives.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AULA
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
3-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—