Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10296753" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10296753 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zaměřuje na téma motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese. Cílem textu je na základě kvantitativní analýzy sekundárních dat odpovědětjaké jsou názory studentů pedagogických fakult na významnost různých motivů, proč vykonávat učitelskou profesi, a odhalit, jak jsou tyto názory ovlivněny proměnnými pohlaví, věk a deklarovaný zájem studenta o uplatnění se v profesi. Závěry analýzy ukazují, že studenti považují za podstatné zejména vnitřní adaptivní motivy (zájem o práci s dětmi; potřeba vychovávat) a vnější adaptivní motivy (mladé prostředí; svoboda a tvořivost). Z vnějších maladaptivních motivů byl jako podstatný hodnocen "dostatek volného času". Potvrdil se vliv analyzovaných proměnných, vnitřní adaptivní motivy častěji zdůrazňují ženy, mladší studenti a studenti, kteří se chtějí v budoucnu věnovat učitelské profesi. Naopak muži a studenti, kteří se v budoucnu věnovat učitelské profesi nechtějí, uvádí častěji některý z vnějších maladaptivních motivů.

  • Název v anglickém jazyce

    The motivation of students of faculties of education to choose the teaching profession

  • Popis výsledku anglicky

    The text focuses on the motivation of students of faculties of education for the decision about the teaching profession. The goal is by using secondary data analysis to answer, which motives are consider as crucial by students and to reveal how these opinions are influenced by variables gender, age and interest in the profession. According the conclusions of the analysis students consider as significant the internal adaptive motives (interest in work with children, desire to educate) and the external adaptive motives (young environment, freedom and creativity). The motive "sufficient free time" was evaluated as significant from the group of the external maladaptive motives. The influence of analyzed variables was confirmed. Women, younger students andstudents interested in the profession often emphasize the internal adaptive motives. On the contrary, men and students who do not want to teach in the future emphasize one of the external maladaptive motives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AULA

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    3-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus