Motivation to Practice a Teaching Profession during the Studies at the Faculty of Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43949611" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43949611 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motivation to Practice a Teaching Profession during the Studies at the Faculty of Education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the partial results of the research implemented with the support of the project SGS-2016-063 - Studying at the Faculty of Education as a place for forming the future teacher's professional identity. It is focused on the motivation to practice the teaching profession in the students of the Faculty of Education. Motivational elements are monitored in terms of their intensity and interaction. From the methodological point of view, this is a questionnaire survey. The result is the identification of key adaptive motives and the design of the adaptive motives model for the practice of the teaching profession. The influence of study at the Faculty of Education is also specified.
Název v anglickém jazyce
Motivation to Practice a Teaching Profession during the Studies at the Faculty of Education
Popis výsledku anglicky
The paper describes the partial results of the research implemented with the support of the project SGS-2016-063 - Studying at the Faculty of Education as a place for forming the future teacher's professional identity. It is focused on the motivation to practice the teaching profession in the students of the Faculty of Education. Motivational elements are monitored in terms of their intensity and interaction. From the methodological point of view, this is a questionnaire survey. The result is the identification of key adaptive motives and the design of the adaptive motives model for the practice of the teaching profession. The influence of study at the Faculty of Education is also specified.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5th International Conference on Education and Social Sciences Abstracts & Proceedings
ISBN
978-605-82433-2-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
349-354
Název nakladatele
OCERINT Publishing
Místo vydání
Istanbul
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
5. 2. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000459818500049