Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation to Practice a Teaching Profession during the Studies at the Faculty of Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43949611" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43949611 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation to Practice a Teaching Profession during the Studies at the Faculty of Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the partial results of the research implemented with the support of the project SGS-2016-063 - Studying at the Faculty of Education as a place for forming the future teacher&apos;s professional identity. It is focused on the motivation to practice the teaching profession in the students of the Faculty of Education. Motivational elements are monitored in terms of their intensity and interaction. From the methodological point of view, this is a questionnaire survey. The result is the identification of key adaptive motives and the design of the adaptive motives model for the practice of the teaching profession. The influence of study at the Faculty of Education is also specified.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation to Practice a Teaching Profession during the Studies at the Faculty of Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the partial results of the research implemented with the support of the project SGS-2016-063 - Studying at the Faculty of Education as a place for forming the future teacher&apos;s professional identity. It is focused on the motivation to practice the teaching profession in the students of the Faculty of Education. Motivational elements are monitored in terms of their intensity and interaction. From the methodological point of view, this is a questionnaire survey. The result is the identification of key adaptive motives and the design of the adaptive motives model for the practice of the teaching profession. The influence of study at the Faculty of Education is also specified.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th International Conference on Education and Social Sciences Abstracts &amp; Proceedings

  • ISBN

    978-605-82433-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    349-354

  • Název nakladatele

    OCERINT Publishing

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    5. 2. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000459818500049