Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards hypermedia campaigning? Perceptions of new media's importance for campaigning by party strategists in comparative perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10289933" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10289933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1369118X.2014.993679#abstract" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1369118X.2014.993679#abstract</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1369118X.2014.993679" target="_blank" >10.1080/1369118X.2014.993679</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards hypermedia campaigning? Perceptions of new media's importance for campaigning by party strategists in comparative perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyses strategic thinking around election campaign communication in a rapidly evolving media environment, characterized by the rise of digital communication channels and online social networks as new tools of political campaigning. Using anexpert survey with campaign managers of 68 political parties within 12 European nations, representing both old and new EU member states, the study investigates the perceived importance of different types of communication platforms in meeting campaign objectives, especially with regard to differences between new and direct modes of campaigning in comparison to traditional campaign channels. The attributed significance to these various channels is then analysed against a range of variables on macro (country) level as well as meso (party) level. The results suggest that while some differences can be observed in regard to the perceptions of particular types of social media between individual strategists working for parties as well as betwee

  • Název v anglickém jazyce

    Towards hypermedia campaigning? Perceptions of new media's importance for campaigning by party strategists in comparative perspective

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyses strategic thinking around election campaign communication in a rapidly evolving media environment, characterized by the rise of digital communication channels and online social networks as new tools of political campaigning. Using anexpert survey with campaign managers of 68 political parties within 12 European nations, representing both old and new EU member states, the study investigates the perceived importance of different types of communication platforms in meeting campaign objectives, especially with regard to differences between new and direct modes of campaigning in comparison to traditional campaign channels. The attributed significance to these various channels is then analysed against a range of variables on macro (country) level as well as meso (party) level. The results suggest that while some differences can be observed in regard to the perceptions of particular types of social media between individual strategists working for parties as well as betwee

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-05575S" target="_blank" >GA14-05575S: Role sociálních médií v transformaci politické komunikace a občanské participace v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Information, Communication &amp; Society

  • ISSN

    1369-118X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    747-765

  • Kód UT WoS článku

    000351885000002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84926250214