Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speed kills, speed thrills: constraining and enabling accelerations in academic work-life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10292903" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10292903 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985955:_____/15:00436283

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14767724.2014.959895" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14767724.2014.959895</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14767724.2014.959895" target="_blank" >10.1080/14767724.2014.959895</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Speed kills, speed thrills: constraining and enabling accelerations in academic work-life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Intensification, speed of change and faster pace of life have recently emerged as significant issues in studies analysing the current academic climate. This article takes up the 'social acceleration thesis' as a conceptual resource for capturing the relationship between the individual experience of time and the changing structure and operations of contemporary academia. Using qualitative data from the UK, it analyses the texture and implications of the accelerating pace of academic work-life. It arguesthat such pace is both resented, as well as strategically managed by academics. In this way, the analysis opens up more agentic approach to the overall dynamisation in academic work-life and argues that it is possible to conceive acceleration as practical and even thrilling. Against the background of such an approach, the article concludes by stating that acceleration in academic work-life is an ambivalent experience and by questioning recent propositions under the label of slow academia

  • Název v anglickém jazyce

    Speed kills, speed thrills: constraining and enabling accelerations in academic work-life

  • Popis výsledku anglicky

    Intensification, speed of change and faster pace of life have recently emerged as significant issues in studies analysing the current academic climate. This article takes up the 'social acceleration thesis' as a conceptual resource for capturing the relationship between the individual experience of time and the changing structure and operations of contemporary academia. Using qualitative data from the UK, it analyses the texture and implications of the accelerating pace of academic work-life. It arguesthat such pace is both resented, as well as strategically managed by academics. In this way, the analysis opens up more agentic approach to the overall dynamisation in academic work-life and argues that it is possible to conceive acceleration as practical and even thrilling. Against the background of such an approach, the article concludes by stating that acceleration in academic work-life is an ambivalent experience and by questioning recent propositions under the label of slow academia

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Globalisation, Societies and Education

  • ISSN

    1476-7724

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    295-314

  • Kód UT WoS článku

    000361135200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84941730748