Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recognizing difference in academia. The sqridge as a metaphor for agonistic interchange

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10313917" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10313917 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.researchingcommunication.eu/SuSo14_Book_Web.pdf" target="_blank" >http://www.researchingcommunication.eu/SuSo14_Book_Web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Recognizing difference in academia. The sqridge as a metaphor for agonistic interchange

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this chapter I will be reflecting on conflicts in academia, an issue which has, all too often, been swept under the carpet of academic corporatism. I will begin these reflections by considering the different types of conflict that exist within academia. These include political and paradigmatic conflict, struggles between critical and administrative research, as well as linguistic, cultural, organisational, personal, resource-driven and competition-driven conflicts. In the next part of the chapter, Iwill discuss two trajectories for overcoming these antagonistic conflicts. One of these strategies, based on the fantasy of homogeneity, is considered to have insufficient strength to overcome antagonistic academic conflict, indeed it will often tend toenhance it. The second strategy, an agonistic approach to academia, is more promising in that it acknowledges that there are different pathways for theorising and researching social phenomena, especially through the use of emphatic and se

  • Název v anglickém jazyce

    Recognizing difference in academia. The sqridge as a metaphor for agonistic interchange

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter I will be reflecting on conflicts in academia, an issue which has, all too often, been swept under the carpet of academic corporatism. I will begin these reflections by considering the different types of conflict that exist within academia. These include political and paradigmatic conflict, struggles between critical and administrative research, as well as linguistic, cultural, organisational, personal, resource-driven and competition-driven conflicts. In the next part of the chapter, Iwill discuss two trajectories for overcoming these antagonistic conflicts. One of these strategies, based on the fantasy of homogeneity, is considered to have insufficient strength to overcome antagonistic academic conflict, indeed it will often tend toenhance it. The second strategy, an agonistic approach to academia, is more promising in that it acknowledges that there are different pathways for theorising and researching social phenomena, especially through the use of emphatic and se

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Journalism, representation and the public sphere

  • ISBN

    978-3-943245-37-0

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    211-226

  • Počet stran knihy

    295

  • Název nakladatele

    edition lumi?re

  • Místo vydání

    Bremen

  • Kód UT WoS kapitoly