Facebooková (ne)závislost : identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10327868" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10327868 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Facebooková (ne)závislost : identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku
Popis výsledku v původním jazyce
S příchodem internetu se proměnila povaha sociálních vazeb a interakcí. Objevily se nové způsoby, jak utvářet sociální kontakty, prostory, kde je možné spolu komunikovat, ale i nástroje, prostřednictvím kterých tyto interakce mohou probíhat. Mezi nástroje, které přinášejí nové způsoby komunikace, patří i internetové sociální sítě. Autorka se zaměřila na nejpopulárnější z nich - na sociální síť Facebook. V polovině roku 2016 měl Facebook celosvětově 1,7 miliardy uživatelů, tento počet ale neustále narůstá. Nabízí se proto otázka, co je na Facebooku tak zajímavého a přitažlivého, proč se na něj lidé znovu a znovu přihlašují, proč ho většinou už neopouštějí a proč by ho vlastně měli (anebo mohli) opouštět. Autorka hledá odpovědi na tyto otázky na základě teoretických přístupů a kvalitativních rozhovorů vedených s mladými uživateli sociální sítě v českém prostředí. Vychází z Goffmanovy dramaturgické metafory, zkoumá prostředí Facebooku jako interakční region a zjišťuje, čím je tato sociální síť specifická.
Název v anglickém jazyce
Facebook (in)depedence : identity, interactions and career on Facebook
Popis výsledku anglicky
The book presents Facebook "addiction" as a dependence on social contact, which can only function in an effectively managed middle region. In light of Joshua Meyrowitz (2006), the middle region is understood as a new feature of electronic media, which also implies new forms of behaviour. It is a region where the information barrier between back stage (the region where we perform roles in relation to the audience) and front stage (the region where we prepare performance without revealing to the audience) in a Goffmanian conception becomes blurred. The Facebook middle region is created by connecting audiences from various areas. The Facebook feed works most commonly in this way. However, the feed does not always work as the middle region; conversely, the middle region can be found in other Facebook areas as well. The middle region does not become attractive by itself. Users can only make use of its benefits as long as it is effectively managed and rich enough to provide the necessary information. This only occurs after the user has gone through several stages of their "Facebook career" and learns about usership. The Facebook career leads primarily to the user learning which interactions, behaviour and communications are suitable for the given interaction region - the middle region, the back stage, the front stage (Goffman, 1999).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-3306-0
Počet stran knihy
136
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—