Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Facebooková (ne)závislost : identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F16%3A10327868" target="_blank" >RIV/00216208:11230/16:10327868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Facebooková (ne)závislost : identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S příchodem internetu se proměnila povaha sociálních vazeb a interakcí. Objevily se nové způsoby, jak utvářet sociální kontakty, prostory, kde je možné spolu komunikovat, ale i nástroje, prostřednictvím kterých tyto interakce mohou probíhat. Mezi nástroje, které přinášejí nové způsoby komunikace, patří i internetové sociální sítě. Autorka se zaměřila na nejpopulárnější z nich - na sociální síť Facebook. V polovině roku 2016 měl Facebook celosvětově 1,7 miliardy uživatelů, tento počet ale neustále narůstá. Nabízí se proto otázka, co je na Facebooku tak zajímavého a přitažlivého, proč se na něj lidé znovu a znovu přihlašují, proč ho většinou už neopouštějí a proč by ho vlastně měli (anebo mohli) opouštět. Autorka hledá odpovědi na tyto otázky na základě teoretických přístupů a kvalitativních rozhovorů vedených s mladými uživateli sociální sítě v českém prostředí. Vychází z Goffmanovy dramaturgické metafory, zkoumá prostředí Facebooku jako interakční region a zjišťuje, čím je tato sociální síť specifická.

  • Název v anglickém jazyce

    Facebook (in)depedence : identity, interactions and career on Facebook

  • Popis výsledku anglicky

    The book presents Facebook "addiction" as a dependence on social contact, which can only function in an effectively managed middle region. In light of Joshua Meyrowitz (2006), the middle region is understood as a new feature of electronic media, which also implies new forms of behaviour. It is a region where the information barrier between back stage (the region where we perform roles in relation to the audience) and front stage (the region where we prepare performance without revealing to the audience) in a Goffmanian conception becomes blurred. The Facebook middle region is created by connecting audiences from various areas. The Facebook feed works most commonly in this way. However, the feed does not always work as the middle region; conversely, the middle region can be found in other Facebook areas as well. The middle region does not become attractive by itself. Users can only make use of its benefits as long as it is effectively managed and rich enough to provide the necessary information. This only occurs after the user has gone through several stages of their "Facebook career" and learns about usership. The Facebook career leads primarily to the user learning which interactions, behaviour and communications are suitable for the given interaction region - the middle region, the back stage, the front stage (Goffman, 1999).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-3306-0

  • Počet stran knihy

    136

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy