Do teaching practices impact socio-emotional skills?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10374872" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10374872 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985998:_____/18:00493031
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1080/09645292.2018.1460320" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/09645292.2018.1460320</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2018.1460320" target="_blank" >10.1080/09645292.2018.1460320</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do teaching practices impact socio-emotional skills?
Popis výsledku v původním jazyce
Recent studies emphasize the importance of socio-emotional skills, but little is known about how everyday classroom practices impact development of these skills. Using data from the Czech Republic, we show that modern practices such as working in small groups improve these skills. Intrinsic motivation and self-confidence are particularly positively affected. Moreover, modern practices have no adverse effects on test scores. On the other hand, standard practices such as lecturing and memorizing have no impact on socio-emotional skills or test scores. Our results highlight that changing the composition of teaching practices slightly can have a substantial positive impact on socio-emotional skills.
Název v anglickém jazyce
Do teaching practices impact socio-emotional skills?
Popis výsledku anglicky
Recent studies emphasize the importance of socio-emotional skills, but little is known about how everyday classroom practices impact development of these skills. Using data from the Czech Republic, we show that modern practices such as working in small groups improve these skills. Intrinsic motivation and self-confidence are particularly positively affected. Moreover, modern practices have no adverse effects on test scores. On the other hand, standard practices such as lecturing and memorizing have no impact on socio-emotional skills or test scores. Our results highlight that changing the composition of teaching practices slightly can have a substantial positive impact on socio-emotional skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Education Economics
ISSN
0964-5292
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
337-355
Kód UT WoS článku
000433945600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85045080372