Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Enterprises in Daily Journalism: What is the Image of Social Enterprises in Media?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10382159" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10382159 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Enterprises in Daily Journalism: What is the Image of Social Enterprises in Media?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article researches two Czech media in their print version (Hospodářské noviny and Právo) and asks if they inform the public about the phenomenon of social enterprises, what information they give to their readers, if it is educational and accurate or rather incorrect or totally false. From the quantitative content analysis researching five years of publishing we can see that the theme &quot;social enterprising&quot; was used almost 80 times but not so often as the main theme of the media content. In the following article we present results connected for example with a length of media content, a style of referring about the phenomenon of social business, its accuracy, the value journalists give to the problem, a role of pictures accompanying the written content, a role of advertisements and so on. Reflecting the important role of media in the contemporary society we aimed to study, how does the media image of social enterprising look like in the Czech Republic, where the legislative framing of the phenomenon is not yet completely clear and the understanding of it from the side of the public isn&apos;t always correct.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Enterprises in Daily Journalism: What is the Image of Social Enterprises in Media?

  • Popis výsledku anglicky

    The article researches two Czech media in their print version (Hospodářské noviny and Právo) and asks if they inform the public about the phenomenon of social enterprises, what information they give to their readers, if it is educational and accurate or rather incorrect or totally false. From the quantitative content analysis researching five years of publishing we can see that the theme &quot;social enterprising&quot; was used almost 80 times but not so often as the main theme of the media content. In the following article we present results connected for example with a length of media content, a style of referring about the phenomenon of social business, its accuracy, the value journalists give to the problem, a role of pictures accompanying the written content, a role of advertisements and so on. Reflecting the important role of media in the contemporary society we aimed to study, how does the media image of social enterprising look like in the Czech Republic, where the legislative framing of the phenomenon is not yet completely clear and the understanding of it from the side of the public isn&apos;t always correct.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity: Digital Mirrors, part I

  • ISBN

    978-80-8105-985-8

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    93-102

  • Název nakladatele

    University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Faculty of Mass Media Communication

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice, Slovensko

  • Datum konání akce

    6. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000467818300009