Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The image of social enterprises in Czech Online Media (2013 - 2018)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10400579" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10400579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=balpUKW8qQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=balpUKW8qQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The image of social enterprises in Czech Online Media (2013 - 2018)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the online versions of eight Czech news media (novinky.cz, iHNedcz, iDnes.cz, lidovky. cz , e15.cz, echo24.cz, seznamzpravy.cz and aktualne.cz ) and asks whether they publish articles about the phenomenon of social enterprises, how often and what information they offer to their readers in these articles. Media are expected to educate society and therefore it is essential to analyse whether their contributions about social enterprises are educational and accurate or rather incorrect or even false. Considering the important role of media in contemporary society, we focused on analysing the media image of social entrepreneurship in Czechia, where the issue of social business is not yet well understood by society. The main goal of the study is to analyse articles with topics of social enterprises and social business published on selected Czech online media and find what kinds of information are provided. A quantitative content analysis of the last six years was used for the research. Results include information about the frequency of publishing, the meaning of the articles, used journalism genres, the role of an advertisement or the role of photos accompanying the written content and so on.

  • Název v anglickém jazyce

    The image of social enterprises in Czech Online Media (2013 - 2018)

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the online versions of eight Czech news media (novinky.cz, iHNedcz, iDnes.cz, lidovky. cz , e15.cz, echo24.cz, seznamzpravy.cz and aktualne.cz ) and asks whether they publish articles about the phenomenon of social enterprises, how often and what information they offer to their readers in these articles. Media are expected to educate society and therefore it is essential to analyse whether their contributions about social enterprises are educational and accurate or rather incorrect or even false. Considering the important role of media in contemporary society, we focused on analysing the media image of social entrepreneurship in Czechia, where the issue of social business is not yet well understood by society. The main goal of the study is to analyse articles with topics of social enterprises and social business published on selected Czech online media and find what kinds of information are provided. A quantitative content analysis of the last six years was used for the research. Results include information about the frequency of publishing, the meaning of the articles, used journalism genres, the role of an advertisement or the role of photos accompanying the written content and so on.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    106-120

  • Kód UT WoS článku

    000495386700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85075162446