Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parental Ethnotheories in Children's Digital and Media Lives: Case of Romanipen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10382400" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10382400 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.nordicom.gu.se/sites/default/files/kapitel-pdf/06_zezulkova_stastna.pdf" target="_blank" >http://www.nordicom.gu.se/sites/default/files/kapitel-pdf/06_zezulkova_stastna.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parental Ethnotheories in Children's Digital and Media Lives: Case of Romanipen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article discusses the possible relevance and value of parents&apos; cultural beliefs, and the research on them, to parental mediation and digital parenting theory and practice. It draws upon a small-scale ethnographic research conducted with seven Czech Roma families, which phenomenologically focused on young children&apos;s media experience and learning. The possible role of parental ethnotheories and cultural experiences in general, and of romanipen in particular, in parental mediation and digital parenting emerged subsequently from the interviews with the children&apos;s mothers. This article draws upon three family narratives that are used to illustrate how research into parental ethnotheories could possibly lead to an alternative interpretation of existing, and the construction of new, knowledge about parental mediation approaches, motivations and forms. Reflecting the participating Roma families&apos; lived experience, parental mediation and digital parenting are not differentiated in this article.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental Ethnotheories in Children's Digital and Media Lives: Case of Romanipen

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the possible relevance and value of parents&apos; cultural beliefs, and the research on them, to parental mediation and digital parenting theory and practice. It draws upon a small-scale ethnographic research conducted with seven Czech Roma families, which phenomenologically focused on young children&apos;s media experience and learning. The possible role of parental ethnotheories and cultural experiences in general, and of romanipen in particular, in parental mediation and digital parenting emerged subsequently from the interviews with the children&apos;s mothers. This article draws upon three family narratives that are used to illustrate how research into parental ethnotheories could possibly lead to an alternative interpretation of existing, and the construction of new, knowledge about parental mediation approaches, motivations and forms. Reflecting the participating Roma families&apos; lived experience, parental mediation and digital parenting are not differentiated in this article.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Digital Parenting : The Challenges for Families in the Digital Age

  • ISBN

    978-91-88855-00-8

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    69-79

  • Počet stran knihy

    239

  • Název nakladatele

    Nordicom

  • Místo vydání

    Göteborg

  • Kód UT WoS kapitoly