Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children as Cosmopolitan Citizens: Reproducing and Challenging Cultural Hegemony

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10428817" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10428817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=f.1QmaQJrL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=f.1QmaQJrL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18251/ijme.v23i2.2269" target="_blank" >10.18251/ijme.v23i2.2269</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children as Cosmopolitan Citizens: Reproducing and Challenging Cultural Hegemony

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article argues that although digital and social media provide space and means for children&apos;s cosmopolitan citizenship, the tendency to reproduce cultural and ethnic stereotypes and prejudice prevalent in mainstream media can limit their capability and willingness to act and think as such. Drawing upon qualitative participatory research conducted with more than seventy children living in the Czech Republic, the article explores how their media practice reproduced cultural hegemony. The paper ultimately argues that multicultural education and media education can together support children in reflecting on and challenging cultural hegemony, while at the same time potentially contribute to their transnational participation and cooperation with the use of digital and social media.

  • Název v anglickém jazyce

    Children as Cosmopolitan Citizens: Reproducing and Challenging Cultural Hegemony

  • Popis výsledku anglicky

    The article argues that although digital and social media provide space and means for children&apos;s cosmopolitan citizenship, the tendency to reproduce cultural and ethnic stereotypes and prejudice prevalent in mainstream media can limit their capability and willingness to act and think as such. Drawing upon qualitative participatory research conducted with more than seventy children living in the Czech Republic, the article explores how their media practice reproduced cultural hegemony. The paper ultimately argues that multicultural education and media education can together support children in reflecting on and challenging cultural hegemony, while at the same time potentially contribute to their transnational participation and cooperation with the use of digital and social media.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000253" target="_blank" >TL01000253: Multikulturní život a vzdělávání dětských prosumerů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Multicultural Education

  • ISSN

    1934-5267

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    23-44

  • Kód UT WoS článku

    000693450900002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85114322137