Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

P a d (Používání statistické a věcné významnosti v českých sociálních vědách)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10394595" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10394595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=parBqDuh79" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=parBqDuh79</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2019.55.2.459" target="_blank" >10.13060/00380288.2019.55.2.459</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    P a d (Používání statistické a věcné významnosti v českých sociálních vědách)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je kvantifikovat, jak často si autoři ve vedoucích českých vědeckých časopisech sociálních věd (př. Československá psychologie, Pedagogika, Sociologický časopis) vybírají nesprávné postupy pro analýzu kvantitativních dat. Pozornost je zaměřena zejména na nesprávný výběr statistických testů, jejich chybnou interpretaci a mechanické aplikace a použití efektních velikostí, které jsou v současné době velmi doporučovány.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Statistical and Substantive Significance in the Czech Social Sciences

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to quantify how often in leading Czech social-science journals (Ceskoslovenska psychologie / Czechoslovak Psychology, Pedagogika / Pedagogy, and Sociologicky casopis / Czech Sociological Review) authors choose the wrong procedures to analyse quantitative data. In particular, attention is focused on the incorrect choice of statistical tests, their misinterpretation and mechanical application, and the use of effect sizes, that are so highly recommended nowadays. The basic research period was ten years, from 2005 to 2014, and for the Czech Sociological Review the period was extended back to 1995. The results of the content analysis of published articles (N=363) show that statistical tests are applied quite often to data that are not suitable for statistical tests: this is found in about one-fifth of cases in Czech Sociological Review, one-half in Pedagogy, and more than three-quarters in Czechoslovak Psychology. In addition, authors often make mechanical use of statistical methods or make incorrect interpretations (in over 40% of articles in the Czech Sociological Review over the last 10 years) and there are rarely any substantive interpretations of results (especially in Czechoslovak Psychology). Effect sizes are applied relatively often, but there are also gaps in their usage. It is clear from the results that changes are necessary both in the teaching of quantitative methodology and publishing practices in this subject area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis / Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    39

  • Strana od-do

    215-253

  • Kód UT WoS článku

    000468619300004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85067452983