Popularization and promotion of sacral monuments in Czech media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10394602" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10394602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Popularization and promotion of sacral monuments in Czech media
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to analyse space provided to Czech media with the issue of spiritual tourism, especially the Christian detached temples/shrines in 2018. This year was significant because of the signing the tourism memorandum between Czech Bishop Conference and Tourism Forum. For this reason, one can assume that this step will be publicized, which has proved to be an incorrect thesis. Church tourism has been on the rise in recent years and that means important challenges for the future. On one hand, the church tourism brings a profit, and is positive for the economic development of the destination or a cultural heritage. On the other hand, the increasing amount of tourists means a negative impact on the sustainability of the cultural heritage and the whole destination.
Název v anglickém jazyce
Popularization and promotion of sacral monuments in Czech media
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to analyse space provided to Czech media with the issue of spiritual tourism, especially the Christian detached temples/shrines in 2018. This year was significant because of the signing the tourism memorandum between Czech Bishop Conference and Tourism Forum. For this reason, one can assume that this step will be publicized, which has proved to be an incorrect thesis. Church tourism has been on the rise in recent years and that means important challenges for the future. On one hand, the church tourism brings a profit, and is positive for the economic development of the destination or a cultural heritage. On the other hand, the increasing amount of tourists means a negative impact on the sustainability of the cultural heritage and the whole destination.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ESRARC 2019: 11th European Symposium on religious art, restoration & conservation
ISBN
978-88-320-2911-6
ISSN
2532-4381
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
299-301
Název nakladatele
Kermes
Místo vydání
Torino
Místo konání akce
Valencie, Spain
Datum konání akce
11. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000476685000077