Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Media Literacy in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10395494" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10395494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0145" target="_blank" >https://doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0145</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0145" target="_blank" >10.1002/9781118978238.ieml0145</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Media Literacy in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This entry explores media literacy and media education in the Czech environment from historical and current perspectives. Although there is a historical record of media literacy and debates dating back to the 17th century, media (literacy) education as a cross-curricular subject found its place in public elementary and general secondary education only in 2007. Formal media education in the Czech Republic is developed mainly under a critical and protectionist framework. It neglects its historical foundation and at the same time struggles to reflect the later developments in digital and social media and the associated increase of user-generated content. There is an increasing body of research exploring these issues, yet not much of it is applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Media Literacy in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This entry explores media literacy and media education in the Czech environment from historical and current perspectives. Although there is a historical record of media literacy and debates dating back to the 17th century, media (literacy) education as a cross-curricular subject found its place in public elementary and general secondary education only in 2007. Formal media education in the Czech Republic is developed mainly under a critical and protectionist framework. It neglects its historical foundation and at the same time struggles to reflect the later developments in digital and social media and the associated increase of user-generated content. There is an increasing body of research exploring these issues, yet not much of it is applied.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The International Encyclopedia of Media Literacy

  • ISBN

    978-1-118-97824-5

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Počet stran knihy

    1650

  • Název nakladatele

    John Wiley &amp; Sons Inc

  • Místo vydání

    Hoboken

  • Kód UT WoS kapitoly