Media Literacy in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10395494" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10395494 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0145" target="_blank" >https://doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0145</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0145" target="_blank" >10.1002/9781118978238.ieml0145</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Media Literacy in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This entry explores media literacy and media education in the Czech environment from historical and current perspectives. Although there is a historical record of media literacy and debates dating back to the 17th century, media (literacy) education as a cross-curricular subject found its place in public elementary and general secondary education only in 2007. Formal media education in the Czech Republic is developed mainly under a critical and protectionist framework. It neglects its historical foundation and at the same time struggles to reflect the later developments in digital and social media and the associated increase of user-generated content. There is an increasing body of research exploring these issues, yet not much of it is applied.
Název v anglickém jazyce
Media Literacy in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This entry explores media literacy and media education in the Czech environment from historical and current perspectives. Although there is a historical record of media literacy and debates dating back to the 17th century, media (literacy) education as a cross-curricular subject found its place in public elementary and general secondary education only in 2007. Formal media education in the Czech Republic is developed mainly under a critical and protectionist framework. It neglects its historical foundation and at the same time struggles to reflect the later developments in digital and social media and the associated increase of user-generated content. There is an increasing body of research exploring these issues, yet not much of it is applied.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The International Encyclopedia of Media Literacy
ISBN
978-1-118-97824-5
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Počet stran knihy
1650
Název nakladatele
John Wiley & Sons Inc
Místo vydání
Hoboken
Kód UT WoS kapitoly
—