Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Family Relationships and Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10410142" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10410142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0070" target="_blank" >https://doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0070</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118978238.ieml0070" target="_blank" >10.1002/9781118978238.ieml0070</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Family Relationships and Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Media bring both risks and opportunities to family relationships. They can foster the growth of emotional bonds, strengthen relationships, and intensify communication within a family, but they can also be focal points of conflicts and misunderstandings, and sources of negative influences. There are numerous theories and empirical findings about the relation of media and family (relationships). This entry summarizes them from two basic perspectives. The first examines the ways in which media are used in a family and phenomena related to the &quot;cohabitance&quot; of family and media. This stems from audience research, enriched by qualitative studies exploring media use in everyday family life. The second perspective focuses on the influence of media (use) on a family. It researches media effects that are related to a family, its members, and their relationships.

  • Název v anglickém jazyce

    Family Relationships and Media

  • Popis výsledku anglicky

    Media bring both risks and opportunities to family relationships. They can foster the growth of emotional bonds, strengthen relationships, and intensify communication within a family, but they can also be focal points of conflicts and misunderstandings, and sources of negative influences. There are numerous theories and empirical findings about the relation of media and family (relationships). This entry summarizes them from two basic perspectives. The first examines the ways in which media are used in a family and phenomena related to the &quot;cohabitance&quot; of family and media. This stems from audience research, enriched by qualitative studies exploring media use in everyday family life. The second perspective focuses on the influence of media (use) on a family. It researches media effects that are related to a family, its members, and their relationships.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The International Encyclopedia of Media Literacy

  • ISBN

    978-1-118-97824-5

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Počet stran knihy

    1650

  • Název nakladatele

    John Wiley &amp; Sons Inc

  • Místo vydání

    Hoboken

  • Kód UT WoS kapitoly