Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výběr zpráv a jeho výzkum: K metodologii studia zpravodajských hodnot

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10425508" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10425508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://konferenceksv.upol.cz/files/rocnik_2020.pdf" target="_blank" >http://konferenceksv.upol.cz/files/rocnik_2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výběr zpráv a jeho výzkum: K metodologii studia zpravodajských hodnot

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Když v roce 1965 Galtung a Rugeová vydali svou přelomovou studii o zpravodajských hodnotách, položili tím základy příslušné teorie, která se stala pilířem pro výzkum výběru zpráv, zásadního pro studium mediální logiky, zpravodajských rutin i tvorby mediálních obsahů v obecnějším smyslu. Po rozšíření konceptu Schulzovými úvahami o povaze mediální reality a Kepplingerovým dvousložkovým modelem zpravodajských hodnot se teorie v základních obrysech ustálila a souběžně došlo k vybudování souboru metod pro výzkum zpravodajských hodnot v čele s obsahovou analýzou. Článek shrnuje vhodné a častěji i zřídka užívané metody, posuzuje jejich výhody a omezení s ohledem na povahu dvousložkového modelu zpravodajských hodnot, zasazení masové komunikace do společenského kontextu i na diskusi o vztahu zobrazované a mediální reality.

  • Název v anglickém jazyce

    News Selection and Its Research: On the Methodology of News Values Research

  • Popis výsledku anglicky

    When Galtung and Ruge published their breakthrough study on news values in 1965, they had established the fundaments of the theory that later became a pillar for the research of news selection. It is essential for the analysis of media logic, news-making routines, and media contents creation in general. After extending the concept with Schulz&apos;s considerations about media reality and Kepplinger&apos;s two-component model of news values, the theory has stabilized in its outlines, and a relevant set of methods to study news values led by content analysis has been built. The article summarizes the appropriate and more or less often used methods, evaluates their advantages and limitations considering the two-component model of news values, a position of the mass communication within the context of society, and the discussion on the relationship between reality and media reality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z IX. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd

  • ISBN

    978-80-278-0006-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    7-19

  • Název nakladatele

    Epocha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku