Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"IS GREEN IN FASHION?" ANALYSING THE STRATEGIC COMMUNICATION OF FASHION BRANDS AND THE ATTITUDES OF GENERATION Z CONSUMERS TOWARDS ENVIRONMENTAL ISSUES IN THE FASHION INDUSTRY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10439376" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10439376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.32008/NORDSCI2021/B2/V4/03" target="_blank" >https://doi.org/10.32008/NORDSCI2021/B2/V4/03</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32008/NORDSCI2021/B2/V4/03" target="_blank" >10.32008/NORDSCI2021/B2/V4/03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "IS GREEN IN FASHION?" ANALYSING THE STRATEGIC COMMUNICATION OF FASHION BRANDS AND THE ATTITUDES OF GENERATION Z CONSUMERS TOWARDS ENVIRONMENTAL ISSUES IN THE FASHION INDUSTRY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with &quot;green fashion&quot; in marketing. Young people are interested in eco production and are seeking &quot;eco&quot; brands, at least that&apos;s how they declare it. Fashion brands want to fulfil the wishes of their customers. But there is still one question: are companies&apos; promises and statements true or is it only marketing and greenwashing? We have tested their sustainability reports and statements here involves. The main goal of the paper is to evaluate whether the environmental discourse is having an effect on young consumers (young people from generation Z) and whether they behave ecologically or not. Additionally, we are interested in getting to know the customers&apos; attitudes towards &quot;green fashion&quot;. This study involves two analyses (both critical discourse analysis): (1) the environmental discourse of leading European fashion brands and (2) interviews with young consumers on their attitudes to, and buying behaviour of, fashion. Additionally, there also are implications for the fashion industry.

  • Název v anglickém jazyce

    "IS GREEN IN FASHION?" ANALYSING THE STRATEGIC COMMUNICATION OF FASHION BRANDS AND THE ATTITUDES OF GENERATION Z CONSUMERS TOWARDS ENVIRONMENTAL ISSUES IN THE FASHION INDUSTRY

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with &quot;green fashion&quot; in marketing. Young people are interested in eco production and are seeking &quot;eco&quot; brands, at least that&apos;s how they declare it. Fashion brands want to fulfil the wishes of their customers. But there is still one question: are companies&apos; promises and statements true or is it only marketing and greenwashing? We have tested their sustainability reports and statements here involves. The main goal of the paper is to evaluate whether the environmental discourse is having an effect on young consumers (young people from generation Z) and whether they behave ecologically or not. Additionally, we are interested in getting to know the customers&apos; attitudes towards &quot;green fashion&quot;. This study involves two analyses (both critical discourse analysis): (1) the environmental discourse of leading European fashion brands and (2) interviews with young consumers on their attitudes to, and buying behaviour of, fashion. Additionally, there also are implications for the fashion industry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    NORDSCI Conference proceedings 2021, Book 2

  • ISBN

    978-619-7495-14-0

  • ISSN

    2603-4107

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    35-47

  • Název nakladatele

    SAIMA CONSULT LTD

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    on-line

  • Datum konání akce

    11. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku