Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video-gamers as recipients and creators of public history: Let's play videos as public history

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10432765" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10432765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4324/9781003122166-14" target="_blank" >https://doi.org/10.4324/9781003122166-14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003122166-14" target="_blank" >10.4324/9781003122166-14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video-gamers as recipients and creators of public history: Let's play videos as public history

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Because of the interactivity of video games, it is quite difficult to ascertain how the history proposed for the public is being received. Looking at a specific type of paratext-Let&apos;s Play videos-the chapter focuses on specific player interactions with the game Valiant Hearts in different language contexts. It also explores how video-gamers involved in Let&apos;s Play videos become creators in their own right, demonstrating an example of doing history with and by the public.

  • Název v anglickém jazyce

    Video-gamers as recipients and creators of public history: Let's play videos as public history

  • Popis výsledku anglicky

    Because of the interactivity of video games, it is quite difficult to ascertain how the history proposed for the public is being received. Looking at a specific type of paratext-Let&apos;s Play videos-the chapter focuses on specific player interactions with the game Valiant Hearts in different language contexts. It also explores how video-gamers involved in Let&apos;s Play videos become creators in their own right, demonstrating an example of doing history with and by the public.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Public in Public History

  • ISBN

    978-0-367-64103-0

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    180-198

  • Počet stran knihy

    294

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly