Propagace v rámci hráčských videí na YouTube
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448462" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448462 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3upEo0s.RJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3upEo0s.RJ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Propagace v rámci hráčských videí na YouTube
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zabývá persvazivními prostředky v let's play videích na YouTube věnovaných hře Minecraft, které jsou užívány v komerčních částech videa. Propagace v hráčských videích má formu upozornění na vlastní reklamní předměty, placené spolupráce zapojené do recenzí, unboxing videí či studio tours apod. Jazykové prostředky s účelem persvaze jsou velmi podobné samotnému popisu hry, reklama se snaží s okolním textem co nejvíce splynout. Časté je mj. užití anglicismů, sociolektismů, prostředků obecné češtiny, intenzifikátorů, exklamací, citoslovcí či tykání.
Název v anglickém jazyce
Advertising in Let's Play Videos on YouTube
Popis výsledku anglicky
The text deals with persuasive means in let's play videos on YouTube focused on Minecraft videogame, which are used in commercial parts of the videos. Advertising in let's play videos is usually in form of pointing out the youtuber's merch, paid partnership (barter) employed in reviews, unboxing videos, studio tours etc. Language means used for the purpose of persuasion are very similar to the description of the game process itself, we recognize the effort to make advertising merge with the surrounding text as much as possible. Among the frequently used means let us highlight anglicisms, sociolectisms, common Czech means, intensifiers, exclamations, interjections or being on first-name terms.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
59-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—