Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playing through to Europe? Depiction and Reception of the First World War in the Videogame Valiant Hearts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10447705" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10447705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s8qIBcVa8V" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s8qIBcVa8V</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14782804.2022.2097206" target="_blank" >10.1080/14782804.2022.2097206</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playing through to Europe? Depiction and Reception of the First World War in the Videogame Valiant Hearts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The video game Valiant Hearts, released in 2014 for the First World War centenary, sold over 2.5 million copies and can be considered one of the major contemporary pop-culture historical representations of this war shaping public interpretations of this event. The paper explores how Valiant Hearts, as a kind of informal institution affecting historical remembrance, constructs and encourages a specific framing through the deployment of Europeanizing elements of anti-war narrative, Franco-German reconciliation narrative, and the de-nationalizing logic that indirectly legitimizes the European integration. The analysis of the videogame in the context of the historical film Merry Christmas (2005) is complemented with a close reading of illustrative empirical examples of Let&apos;s Plays (paratextual user-generated videos where people record themselves while playing videogames) that indicate how Europeans of different national backgrounds interact with the game Valiant Hearts. The examined cases point to how the everyday, seemingly apolitical leisure activity of playing and watching videogames dealing with history can advance Europeanizing narratives and present occasions for informal Europeanization. (C) 2022 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor &amp; Francis Group.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing through to Europe? Depiction and Reception of the First World War in the Videogame Valiant Hearts

  • Popis výsledku anglicky

    The video game Valiant Hearts, released in 2014 for the First World War centenary, sold over 2.5 million copies and can be considered one of the major contemporary pop-culture historical representations of this war shaping public interpretations of this event. The paper explores how Valiant Hearts, as a kind of informal institution affecting historical remembrance, constructs and encourages a specific framing through the deployment of Europeanizing elements of anti-war narrative, Franco-German reconciliation narrative, and the de-nationalizing logic that indirectly legitimizes the European integration. The analysis of the videogame in the context of the historical film Merry Christmas (2005) is complemented with a close reading of illustrative empirical examples of Let&apos;s Plays (paratextual user-generated videos where people record themselves while playing videogames) that indicate how Europeans of different national backgrounds interact with the game Valiant Hearts. The examined cases point to how the everyday, seemingly apolitical leisure activity of playing and watching videogames dealing with history can advance Europeanizing narratives and present occasions for informal Europeanization. (C) 2022 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor &amp; Francis Group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Contemporary European Studies

  • ISSN

    1478-2804

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    386-399

  • Kód UT WoS článku

    000835239300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135264101