Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Celebrities turning into populists : The celebrity populism of Miroslav Škoro during the 2019 Croatian presidential campaign

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10446346" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10446346 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tS.xorUJhX" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tS.xorUJhX</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20901/ms.13.25.3" target="_blank" >10.20901/ms.13.25.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Celebrities turning into populists : The celebrity populism of Miroslav Škoro during the 2019 Croatian presidential campaign

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Populist politicians performing as celebrities and celebrities becoming populist politicians is a phenomenon that illustrates how populism and celebrity politics can easily be combined in contemporary political communication. This study aims to gain a deeper understanding of the latter type of celebrity populist by analyzing the Facebook posts of Croatian musician and populist politician, Miroslav Škoro, during the 2019 presidential campaign in Croatia. The conducted qualitative content analysis led to the conclusion that, in the context of celebrity populism, the concept of &quot;the people&quot; attains more meaning and power, as celebrity capital is used for an even stronger emphasis of populist appeal to &quot;the people.&quot; This is seen through two main categories that emerged from the analysis: 1) representation of celebrity fans as &quot;the people&quot; and 2) using celebrity background as proof of unity with the people.

  • Název v anglickém jazyce

    Celebrities turning into populists : The celebrity populism of Miroslav Škoro during the 2019 Croatian presidential campaign

  • Popis výsledku anglicky

    Populist politicians performing as celebrities and celebrities becoming populist politicians is a phenomenon that illustrates how populism and celebrity politics can easily be combined in contemporary political communication. This study aims to gain a deeper understanding of the latter type of celebrity populist by analyzing the Facebook posts of Croatian musician and populist politician, Miroslav Škoro, during the 2019 presidential campaign in Croatia. The conducted qualitative content analysis led to the conclusion that, in the context of celebrity populism, the concept of &quot;the people&quot; attains more meaning and power, as celebrity capital is used for an even stronger emphasis of populist appeal to &quot;the people.&quot; This is seen through two main categories that emerged from the analysis: 1) representation of celebrity fans as &quot;the people&quot; and 2) using celebrity background as proof of unity with the people.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Medijske Studije

  • ISSN

    1847-9758

  • e-ISSN

    1848-5030

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    25

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    50-65

  • Kód UT WoS článku

    000844549900004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85136314119