Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE AWARENESS OF GREENWASHING AMONG CZECH CONSUMERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10451385" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10451385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2E7PUFnde1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2E7PUFnde1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE AWARENESS OF GREENWASHING AMONG CZECH CONSUMERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the issue of greenwashing and sustainability. Asgreenwashing is nowadays trend in marketing communication of manycompanies, this paper tries to answer the question of whether Czech consumersknow and understand the concept of greenwashing. The reason is that peoplelooking for sustainable products will probably be exposed to greenwashingactivities more often.The research part is based on a questionnaire survey. The number ofrespondents was 348 and these are respondents from the entire Czech Republic.The results show that about two-thirds of respondents declare an interest insustainable companies and sustainable products. At the same time, roughlythree quarters of these consumers understand the concept of greenwashing.However, the threat of greenwashing is still there because communicationpractices are more sophisticated. Moreover, greenwashing is no longer just thewell-known seven sins.

  • Název v anglickém jazyce

    THE AWARENESS OF GREENWASHING AMONG CZECH CONSUMERS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the issue of greenwashing and sustainability. Asgreenwashing is nowadays trend in marketing communication of manycompanies, this paper tries to answer the question of whether Czech consumersknow and understand the concept of greenwashing. The reason is that peoplelooking for sustainable products will probably be exposed to greenwashingactivities more often.The research part is based on a questionnaire survey. The number ofrespondents was 348 and these are respondents from the entire Czech Republic.The results show that about two-thirds of respondents declare an interest insustainable companies and sustainable products. At the same time, roughlythree quarters of these consumers understand the concept of greenwashing.However, the threat of greenwashing is still there because communicationpractices are more sophisticated. Moreover, greenwashing is no longer just thewell-known seven sins.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Sting [online]

  • ISSN

    1805-6873

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    30-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus