Eco-Friendly Packaging and Its Influence on Purchasing Decision Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10452382" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10452382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZXQSVVZAgQIAgJUYN78hBIFq5R1DfonrXOk#folder=12507147031&tpl=publicfoldergrid" target="_blank" >https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZXQSVVZAgQIAgJUYN78hBIFq5R1DfonrXOk#folder=12507147031&tpl=publicfoldergrid</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Eco-Friendly Packaging and Its Influence on Purchasing Decision Process
Popis výsledku v původním jazyce
Sustainability has been a phenomenon for several years. It is based on economic, social and environmental pillars. It is also crucial in the case of packaging management. Customers rarely want to buy products in eco-friendly packaging. Thepackaging could affect their purchasing decision. On the other hand, it also is influenced by many factors. The research paper aims to contribute to better understanding of motives for buying products in eco-friendly packaging. We examine what could influence the decision buying process. Here both qualitative (individual interviews) and quantitative (questionnaire) research methods were used. Results could be used in marketing or management practice.
Název v anglickém jazyce
Eco-Friendly Packaging and Its Influence on Purchasing Decision Process
Popis výsledku anglicky
Sustainability has been a phenomenon for several years. It is based on economic, social and environmental pillars. It is also crucial in the case of packaging management. Customers rarely want to buy products in eco-friendly packaging. Thepackaging could affect their purchasing decision. On the other hand, it also is influenced by many factors. The research paper aims to contribute to better understanding of motives for buying products in eco-friendly packaging. We examine what could influence the decision buying process. Here both qualitative (individual interviews) and quantitative (questionnaire) research methods were used. Results could be used in marketing or management practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 39th International Business Information Management Association (IBIMA)
ISBN
978-0-9998551-8-8
ISSN
2767-9640
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1033-1042
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
Granada
Místo konání akce
Granada, Spain
Datum konání akce
30. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—