Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eco-Friendly Packaging and Its Influence on Purchasing Decision Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10452382" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10452382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZXQSVVZAgQIAgJUYN78hBIFq5R1DfonrXOk#folder=12507147031&tpl=publicfoldergrid" target="_blank" >https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZXQSVVZAgQIAgJUYN78hBIFq5R1DfonrXOk#folder=12507147031&tpl=publicfoldergrid</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eco-Friendly Packaging and Its Influence on Purchasing Decision Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sustainability has been a phenomenon for several years. It is based on economic, social and environmental pillars. It is also crucial in the case of packaging management. Customers rarely want to buy products in eco-friendly packaging. Thepackaging could affect their purchasing decision. On the other hand, it also is influenced by many factors. The research paper aims to contribute to better understanding of motives for buying products in eco-friendly packaging. We examine what could influence the decision buying process. Here both qualitative (individual interviews) and quantitative (questionnaire) research methods were used. Results could be used in marketing or management practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Eco-Friendly Packaging and Its Influence on Purchasing Decision Process

  • Popis výsledku anglicky

    Sustainability has been a phenomenon for several years. It is based on economic, social and environmental pillars. It is also crucial in the case of packaging management. Customers rarely want to buy products in eco-friendly packaging. Thepackaging could affect their purchasing decision. On the other hand, it also is influenced by many factors. The research paper aims to contribute to better understanding of motives for buying products in eco-friendly packaging. We examine what could influence the decision buying process. Here both qualitative (individual interviews) and quantitative (questionnaire) research methods were used. Results could be used in marketing or management practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 39th International Business Information Management Association (IBIMA)

  • ISBN

    978-0-9998551-8-8

  • ISSN

    2767-9640

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1033-1042

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Granada

  • Místo konání akce

    Granada, Spain

  • Datum konání akce

    30. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku