Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Green storytelling marketing: Influencing consumer purchase decision through environmental consciousness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10453861" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10453861 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9NoJab-aAf" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9NoJab-aAf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Green storytelling marketing: Influencing consumer purchase decision through environmental consciousness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research is useful for the development of marketing communication science. In addition to academic benefits, this research also plays a role in strengthening the green marketing industry which emphasizes environmental sustainability in its marketing activities. This research uses a quantitative method for followers of the Instagram account @Sustaination (N=338). Participants are account followers who have purchased composter products and carried out composting activities. The results show that green storytelling marketing activities can have a direct influence on purchasing decisions for composter products. In addition, the influence of green storytelling marketing can also effect on purchase decision through environmental consciousness. This is because green storytelling marketing can affect the affective, cognitive, and dispositional dimensions of environmental consciousness. In green storytelling marketing, there is information and knowledge conveyed through the stories displayed. This can then help influence the active dimension in which there is an element of purchasing green products. This is the reason green storytelling marketing through environmental consciousness can influence the purchase decision of composter products.

  • Název v anglickém jazyce

    Green storytelling marketing: Influencing consumer purchase decision through environmental consciousness

  • Popis výsledku anglicky

    This research is useful for the development of marketing communication science. In addition to academic benefits, this research also plays a role in strengthening the green marketing industry which emphasizes environmental sustainability in its marketing activities. This research uses a quantitative method for followers of the Instagram account @Sustaination (N=338). Participants are account followers who have purchased composter products and carried out composting activities. The results show that green storytelling marketing activities can have a direct influence on purchasing decisions for composter products. In addition, the influence of green storytelling marketing can also effect on purchase decision through environmental consciousness. This is because green storytelling marketing can affect the affective, cognitive, and dispositional dimensions of environmental consciousness. In green storytelling marketing, there is information and knowledge conveyed through the stories displayed. This can then help influence the active dimension in which there is an element of purchasing green products. This is the reason green storytelling marketing through environmental consciousness can influence the purchase decision of composter products.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jurnal Komunikasi Profesional [online]

  • ISSN

    2579-9371

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    ID - Indonéská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    39-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus