Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creation of a Code of Ethics for Influencer Marketing: The Case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10458936" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10458936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9.FIae-Q1R" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9.FIae-Q1R</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/23736992.2023.2193958" target="_blank" >10.1080/23736992.2023.2193958</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creation of a Code of Ethics for Influencer Marketing: The Case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Influencer marketing is an increasingly important and ubiquitous component of strategic communication campaigns, yet one that remains ethically fraught, due largely to the nonexistence of, and objections to, ethics codes and/or regulation guiding its use or disclosure. This article describes a unique academic/industry hybrid study conducted in the Czech Republic combining (a) mixed-methods research in which marketing professionals, industry associations, influencers, and consumers served as participants and (b) a case study of the subsequent development and implementation of - and positive responses to - that nation&apos;s first &quot;Fair Influencer&quot; Code of Ethics, whose content was based directly on the research findings. To date, the Code has 150 signatories, representing all constituencies of the influencer-marketing sphere, and has been lauded by Czech and Slovak consumer and media outlets as well as influencers themselves, suggesting the applicability of similar efforts in other nations where influencer marketing thrives but still lacks - and encounters resistance to - ethical or regulatory oversight.

  • Název v anglickém jazyce

    Creation of a Code of Ethics for Influencer Marketing: The Case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Influencer marketing is an increasingly important and ubiquitous component of strategic communication campaigns, yet one that remains ethically fraught, due largely to the nonexistence of, and objections to, ethics codes and/or regulation guiding its use or disclosure. This article describes a unique academic/industry hybrid study conducted in the Czech Republic combining (a) mixed-methods research in which marketing professionals, industry associations, influencers, and consumers served as participants and (b) a case study of the subsequent development and implementation of - and positive responses to - that nation&apos;s first &quot;Fair Influencer&quot; Code of Ethics, whose content was based directly on the research findings. To date, the Code has 150 signatories, representing all constituencies of the influencer-marketing sphere, and has been lauded by Czech and Slovak consumer and media outlets as well as influencers themselves, suggesting the applicability of similar efforts in other nations where influencer marketing thrives but still lacks - and encounters resistance to - ethical or regulatory oversight.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Media Ethics: Exploring Questions of Media Morality

  • ISSN

    2373-6992

  • e-ISSN

    2373-700X

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    65-79

  • Kód UT WoS článku

    000957440600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85151964625