The State, Primary Education, and Nation-Building in Azerbaijan
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10468987" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10468987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=llUj3NQV4N" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=llUj3NQV4N</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The State, Primary Education, and Nation-Building in Azerbaijan
Popis výsledku v původním jazyce
This article explores the nation-building narratives in the primary education system in Azerbaijan in terms of existing legislation, everyday practices at schools, and the content of textbooks. To achieve this aim, legislative guidelines and regulations, everyday practices obtained through personal observations and social networks, and the "Azerbaijani Language" and "Life Knowledge" textbooks for the 1st-4th classes are explored. The article then divides the main narratives into categories such as the description of national characteristics and history, military element, and loyalty to the current government in power, analysing each of them. The study argues that rather than civic virtues, the volume of content that serves militaristic nationalism and regime consolidation is more significant in the nationhood narratives promoted through the primary education system.
Název v anglickém jazyce
The State, Primary Education, and Nation-Building in Azerbaijan
Popis výsledku anglicky
This article explores the nation-building narratives in the primary education system in Azerbaijan in terms of existing legislation, everyday practices at schools, and the content of textbooks. To achieve this aim, legislative guidelines and regulations, everyday practices obtained through personal observations and social networks, and the "Azerbaijani Language" and "Life Knowledge" textbooks for the 1st-4th classes are explored. The article then divides the main narratives into categories such as the description of national characteristics and history, military element, and loyalty to the current government in power, analysing each of them. The study argues that rather than civic virtues, the volume of content that serves militaristic nationalism and regime consolidation is more significant in the nationhood narratives promoted through the primary education system.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Caucasus Analytical Digest
ISSN
1867-9323
e-ISSN
1867-9323
Svazek periodika
133
Číslo periodika v rámci svazku
133
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
14-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—