Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The State, Primary Education, and Nation-Building in Azerbaijan

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10468987" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10468987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=llUj3NQV4N" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=llUj3NQV4N</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The State, Primary Education, and Nation-Building in Azerbaijan

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the nation-building narratives in the primary education system in Azerbaijan in terms of existing legislation, everyday practices at schools, and the content of textbooks. To achieve this aim, legislative guidelines and regulations, everyday practices obtained through personal observations and social networks, and the &quot;Azerbaijani Language&quot; and &quot;Life Knowledge&quot; textbooks for the 1st-4th classes are explored. The article then divides the main narratives into categories such as the description of national characteristics and history, military element, and loyalty to the current government in power, analysing each of them. The study argues that rather than civic virtues, the volume of content that serves militaristic nationalism and regime consolidation is more significant in the nationhood narratives promoted through the primary education system.

  • Název v anglickém jazyce

    The State, Primary Education, and Nation-Building in Azerbaijan

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the nation-building narratives in the primary education system in Azerbaijan in terms of existing legislation, everyday practices at schools, and the content of textbooks. To achieve this aim, legislative guidelines and regulations, everyday practices obtained through personal observations and social networks, and the &quot;Azerbaijani Language&quot; and &quot;Life Knowledge&quot; textbooks for the 1st-4th classes are explored. The article then divides the main narratives into categories such as the description of national characteristics and history, military element, and loyalty to the current government in power, analysing each of them. The study argues that rather than civic virtues, the volume of content that serves militaristic nationalism and regime consolidation is more significant in the nationhood narratives promoted through the primary education system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Caucasus Analytical Digest

  • ISSN

    1867-9323

  • e-ISSN

    1867-9323

  • Svazek periodika

    133

  • Číslo periodika v rámci svazku

    133

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    14-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus